Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjør-det-selv-gitar


Anbefalte innlegg

hallo og velkommen .

for å ta det negative først: du kan være skikkelig uheldig når du bestiller kit. dårlige halser, slurvete halslomme etc etc etc.

alt kommer an på hvilket budsjett du har. og hva vil du oppnå ved selvbygg.

selvbygg er fabelaktig moro når delene passer godt sammen slik du slipper alt for mye hazzle med å tilpasse halsen mot kroppen, endre på kosmetiske feil, båndsliping osv osv.

om budsjettet er relativt romslig ville jeg bestilt fra warmoth eller eden.

STYR langt unna alt som heter Boston.

Selvbygg er moro, nyttig og du får ett veldig personlig instrument.

Keep on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke bygge en helt fra bunnen av? Det gjorde jeg og kjøpte en billig el-gitar og satt på pickupsene og hardwaret selv. Ble veldig fin men det eneste som var vrient var bånd og eventuelt hvor jeg skulle skaffe de? Blir selvfølgelig bedre med kit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke bygge en helt fra bunnen av? Det gjorde jeg og kjøpte en billig el-gitar og satt på pickupsene og hardwaret selv. Ble veldig fin men det eneste som var vrient var bånd og eventuelt hvor jeg skulle skaffe de? Blir selvfølgelig bedre med kit da.

Høres ikke ut som at det du har gjort er å bygge fra bunnen av.. Når man tar utgangspunkt i å kjøpe en billig gitar, så er jo det "juks"

Å starte med et slikt Kit er utrolig kjekt! du lærer masse av det, med hva som går hvor, hvorfor osv. Du har også muligheten til å endre ting, samtidig med at du har en "Idiotsikker slik-skal-det-være" mal å følge. Før jeg begynte med min gitarbygge tid, demonterte jeg Squire straten min, slipte ned lakken, sagde i den, og forma den om før jeg satte den sammen igjen. Utrolig lærerikt.

Men som en allerede har nevnt her da, det er veldig enkelt å få noe som er Dritt.

Har prøvd en gitar som var bygget utifra dette settet: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2182 Og den virket faktisk veldig ok. Det er jo ikke fender/gibson kvalitet, men den fungerte fint. Det var hans første prosjekt og blei seenes bra ut. Kan jo være noe å se på. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det der en slik "Boston" som han noe over meg sa man skulle styre unna, veit nå ikke helt hvorfor.. Men det virka ikke som overdrevent dyrt, i forrhold til hva du får. Du kjøper heller ikke en gitar til 2 lapper og forventer noe skitbra noe?

Mere her, fra en norsk side: http://www.rebelimport.net/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=kit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være skikkelig pirkete, men burde ikke denne tråden være i "Elektronikk og DIY"-delen?

Ellers er det jo moro å bygge gitar, da. Og selvgjort er velgjort, enten man bygger kit eller lager ting fra bunnen. Man skal bare være klar over at det ikke er noe man gjør for å spare penger i forhold til kvaliteten man får. Den første gitaren man bygger er sjelden 100% på alle punkter, for å si det slik. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som at det du har gjort er å bygge fra bunnen av.. Når man tar utgangspunkt i å kjøpe en billig gitar, så er jo det "juks"

Å starte med et slikt Kit er utrolig kjekt! du lærer masse av det, med hva som går hvor, hvorfor osv. Du har også muligheten til å endre ting, samtidig med at du har en "Idiotsikker slik-skal-det-være" mal å følge. Før jeg begynte med min gitarbygge tid, demonterte jeg Squire straten min, slipte ned lakken, sagde i den, og forma den om før jeg satte den sammen igjen. Utrolig lærerikt.

Men som en allerede har nevnt her da, det er veldig enkelt å få noe som er Dritt.

Har prøvd en gitar som var bygget utifra dette settet: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2182 Og den virket faktisk veldig ok. Det er jo ikke fender/gibson kvalitet, men den fungerte fint. Det var hans første prosjekt og blei seenes bra ut. Kan jo være noe å se på. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det der en slik "Boston" som han noe over meg sa man skulle styre unna, veit nå ikke helt hvorfor.. Men det virka ikke som overdrevent dyrt, i forrhold til hva du får. Du kjøper heller ikke en gitar til 2 lapper og forventer noe skitbra noe?

Mere her, fra en norsk side: http://www.rebelimport.net/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=kit

rukula jeg tror du misforsto, jeg skrev litt uklart men det jeg hadde gjort var og skjære ut både kropp og hals som jeg fikk på maxbo og etter det kjøpte jeg en billig el-gitar som jeg tok pickupsene, stemmeskruer etc av fra den og puttet det over på min. Altså det var bare hardwaret som jeg ikke hadde laget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rukula jeg tror du misforsto, jeg skrev litt uklart men det jeg hadde gjort var og skjære ut både kropp og hals som jeg fikk på maxbo og etter det kjøpte jeg en billig el-gitar som jeg tok pickupsene, stemmeskruer etc av fra den og puttet det over på min. Altså det var bare hardwaret som jeg ikke hadde laget

Åja. Så det fra motsatt vinkel. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.