Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Mustang II, noen erfaringer


askret

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe meg en slik, Mustang II, 40 watt transistor-combo, med 12" høyttaler.

Vil ha den som en 'leke'-amp, har flere rør-amper som jeg er veldig godt fornøyd med!

Men det er jo alltid artig å prøve noe nytt. Noen som har prøvd denne? Eller faktisk kjøpt den?

Hadde vært artig å høre deres erfaringer.

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble visst jeg førstemann på forumet til å kjøpe meg en slik!

Fikk den i ettermiddag. så det har ikke blitt så mye tid med den.

Førsteinntrykket da: Helt grei øvingsamp! Ser bra ut, veldig lett, alle fabrikkpatchene er overlesset med gain og effekter i alle mulige varianter, altfor vilt selv for meg! Softwaren Fuse for å editere patcher funket ikke på Vista laptopen min, men går på den andre med Windows 7. Er visst avhengig av Fuse for å gjøre alle endringer i patchene. Ikke en eneste clean patch fra fabrikk... Har nå fått skrudd ned gain på alle patchene til et akseptbelt nivå! Trenger ikke softwaren for å gjøre det.

Ellers synes jeg at Fender-amp modelleringen er bra, mens alle highgain ampene høres grusomme ut! Blir nok litt herjing på pc'en for å fikse opp dette. Men lyden er faktisk helt ok ut av 12" høyttaleren, og den kan spille høyt.

Kanskje litt urettferdig sammenligning, men Vox NightTrain med 2x12 kabinettet er jo av en helt annen verden, Men så koster vel Mustangen knapt en fjerdedel av NT + kabinettet...

Kan være jeg kommer med noen oppdateringer her etterhvert hvis noen skulle være interessert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da fortjener denne posten en oppdatering!

Har brukt Mustangen endel i det siste, og jeg er imponert!

Fuse softwaren er uunnværlig, der dukker det opp uante muligheter til å endre på patchene, og kontroller du ikke finner på ampen. Bl.a Noise Gate, som er et must, og muligheten til å justere effektnivåene, de er heller ikke tilgjengelig på ampen.

Har redigert litt på de 8 orange patchene nå, og må si det er blitt bra! Alt fra fyldig cleanlyd til heftig metallvreng, og det låter bra! Den har stereo effekter og stereo ut i hodetelefonutgang, den kan også brukes som en line out til en mikser.

Fuse softwaren gir deg også mulighet til å laste ned patcher fra nettet, og å lagre de på pc'en. På den måten er det ikke grenser for hvor mange patcher som er tilgjengelig. Fort gjort å hente inn fra pc for så å lagre på ampen hvis man vil.

Jeg ga 1690 kr for denne kliss ny, 40 watt og 12 tommers høyttaler, kan ikke forstå at dette ikke er et kupp!

Men som sagt, Fuse softwaren er en nødvendighet å bruke!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den med på øving i forrige uke, og fikk såvidt testet volumet der.

Den spillte høyt nok for meg iallfall, men den ble litt buldrete på høyt volum, fikset ved å skru ned bassen noe..

Ellers ble den mikket opp på øvingen, mastervolum på ca. 3 (av 10), og det var helt ok lyd! Fikk lite skryt av lyden, men heller ikke noe kjeft, så egentlig bedre enn vanlig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger inne en amp som kalles British '70s, regner med det er en Plexi type, på bildet ser den iallfall veldig Marshall ut..

Har lekt litt med den på forskjellige innstillinger, og jeg synes jo at den låter ganske bra! Etter en del skruing..

Nå er ikke jeg noen stor Marshall fan, mer i Mesa land jeg, så jeg er kanskje ikke rette mannen til å bedømme plexilyd.. Men som sagt synes jeg det var ganske bra!

Mesa lydene og Fender lydene er ganske midt i blinken synes jeg. Vel og merke etter en del skruing i Fuse softwaren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I dag var formen såpass dårlig at jeg måtte finne noe å pusle med i fred og ro i kjelleren!

Jeg satte inn en jack for tilkobling til ekstra høyttalerkabinett, og fikk prøvd dette litt.

Ganske tøft med Mustangen på 4x12 Trace Elliott kabinettet mitt! Kraftig god lyd.

Men egentlig er jeg mest overrasket over hvor fint Mustangen låter helt på egenhånd, kun med sin egen 12 tommer!

Men absolutt en fordel å kunne koble til et ekstra kabinett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

I morgen får jeg min, gleder meg!

Jeg kommer til å kun benytte meg av rørampsimuleringa og bruke pedaler i front. Hvordan takler den slikt syns du?

Min skal også bare brukes på øvinger. Neppe på gigs.

Jeg har en fender mustang 2. Som øvingsforsterker er den knall, den har aux in, headset utgang, usb output, du kan dra brukbart på med den også. Funker fint med pedaler i front . Jeg syns amp og delay/reveb simuleringene er bra, men pedal simueleringen er bobob. ligger et klipp på youtube der det blir samenlignet interne pedal effeter mot eksterne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en amp som funker ok på hybel?

Det må nevnes at 3 w rør, nesten aldri fikk kjørt seg hardt.

Vil nok fungere meget bra. Du kan jo også kjøpe Mustang III om du vil ha litt mer effekt, samt da får du eget lcd display for justering on the go også, samt egen pedal osv..

Meget god amp til en rimelig pris, har jo veldig god master volume så kan få modulert rør vreng på veldig lave lydnivåer.

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.