Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sinte Mainna - Demo 2010


Zephid

Anbefalte innlegg

Welhaven- da har du et usedvanlig trangt filter på hva som ikke er "tulleprosjekt". Synes jeg. Her har man faktisk øvd grundig i en god periode.

Tenkte mest på bandnavn og låttitler, jeg da... Dette er black/death metal og da høres Sinte Mainna med 'Tomt for Fruktbrus' ikke 100% seriøst ut, så derfor var jeg i tvil om det er tull eller ei. Det vel forøvrig ingenting som tilsier at det må være dårlig spilt selv om det er kødd (hør black metalbandet Kostebilen fra Tr.heim).

Det er jo greit spilt. Kunne vært litt mer fres i vokalen og gitarene, men siden det er en pre-prod så regner jeg med låtene skal spilles inn på nytt. Men mitt beste råd er å skifte bandnavn, iallefall hvis målet er å skaffe platekontrakt. Det er vanskelig nok som det er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, takker for innspill :D

litt det som irriterte meg med Screm sitt forum, var at det virket ikke som om noen kunne høre på låtene, uten å la bandnavnet styre helt meningen deres. Det er enkelt å bytte navn, å skrive låter er verre. hehe.

Trur vel kanskje jeg hører på mer av din musikk enn omvendt kanskje? jeg hører jo på Death, Cynic osv, men det ble lite av det i låtene våre :P hehe

Ja, ser meg litt enig i ihvertfall gitaren, var litt uheldig med innspillingen, nivåjusteringer og slikt, men som du sier, det er en preprod, så låtene VIL evnt bli spilt inn en gang til om det blir plate av det.

Glad for alle konstruktive innspill! Det med navnet det er vi i en diskuteringsfase på, har vi vært en stund faktisk. Imens har vi jobbet frem mot bedre låter, for som sagt, det å bytte et bandnavn tar et øyeblikk :)

Og selv, så mener jeg at selv om bandet ikke har et mytisk/ondskapsfullt/latinsk etc navn, så trenger det ikke være tull. Jeg mener man kan synge/vræle om litt mer dagligdagse ting uten at det skal oppfattes som tull. Ok, tomt for fruktbrus er over kanten, den er jeg med på.

Ta bare Goat the Head, et navn som i mine ører overhodet ikke høres seriøst ut, men det er jo et skamfett band :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig flott å se at folk kan ha et useriøst navn, men ha et seriøst innhold! Det verste jeg vet er å se metallband som tar seg selv ti ganger for seriøst. Dere står på scenen og synger pretensiøse sanger om død, fordervelse, voldtekt etc. Smil litt for faen, slik at folk ikke går rundt og tror at dere faktisk mener det!

Argumentet om at et "useriøst" bandnavn kan gjøre det vanskelig å få platekontrakt synes jeg faller på sin egen urimelighet. Greit nok at man kanskje ikke får kontrakt på Sony BMG, men det er da vel faen ikke målet i seg selv når man spiller metall? Minner om at bandet Brutal Kuk har fått kontrakt, og gitt ut skive med dette coveret:

s156300.jpg

Bedre med et ironisk, men ærlig navn, enn ett pretensiøst bullshit-navn.

Musikken funker bra gutta, blir spennende å høre hvordan fullengderen blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig flott å se at folk kan ha et useriøst navn, men ha et seriøst innhold!

Ok, så navnet er useriøst, mens låtene 'Tomt for Fruktbrus' og 'Støggah' har et seriøst innhold?! Det er der en gammel mann som meg blir forvirret, sjø. Men det er vel nettopp det som er poenget mitt, de kunne gjort konseptet enda mer tydelig slik f.eks Goat the Head, Cannabis Corpse, Anal Cunt eller Istapp har gjort. Akkurat nå er det litt 'ja,takk begge deler' føler jeg. En fot i både en seriøse verden og den uhøytidelige verden. Men skulle de få platekontrakt, så hadde selvsagt det bare vært morsomt det.

Ellers kjenner jeg få metalband som ikke har glimt i øyet til det de driver med. Stort sett trivelige familiefedre hele gjengen. Du kan jo ta en titt på coveret til skiva vår (Exeloume) og fortelle meg at det ikke finnes et glimt av humor der? En av mine favorittlåter er Cannibal Corpse med 'Stripped, raped & strangled', men jeg går jo ikke rundt og tror at de er seriøse (noe de heller ikke er). Musikk er underholdning som alt annet og jeg vil gjerne vite om filmen jeg skal se er en komedie eller skrekk. (Må sies at jeg liker ikke Opeth heller, hehe. Som vokalisten i Volbeat sa, man vet ikke om en skal headbange eller ta frem lighteren:)

Nuvel, ikke et vondt ord om bandet altså, stå på, men de ville ha tilbakemeldinger og da må de regne med at det noe utradisjonelle navnet også blir gjenstand for debatt, noe de ifølge Scream-forumet også har regnet med. Å feie det bort med at alle som ikke skjønner bandnavnet er selvhøytidelig blir dog et litt billig forsvar. Spesielt hvis det, ifølge Død, nettopp er useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet var vel mer ment som en "dere trenger ikke være selvhøytidelige", noe du sikkert er enig i at mange er. Selv synes jeg bandnavnet ditt høres ut som et glidemiddel :lol: og "Tomt for Fruktbrus" ble skrevet i et ubeskrivelig raseri mot en butikk som nettopp IKKE hadde det de skulle ha, overhodet ikke ment som tull i så måte.

Jeg er helt enig i at det blir et billig forsvar, og har da ikke sagt at de som ikke skjønner det er selvhøytidelige, jeg blir bare så frustrert over folk som lar bandets navn overskygge alt, kan vedde på at halvparten på Screamforumet ikke har hørt på det engang, bare kastet en kommentar ut i tråden. DET misliker jeg. Regnet med at det kom til å bli kommentarer på navnet, jeg ba jo som du sa om feedback, og navnet er en del av pakka. Men som jeg også har nevnt, navnet er bare 12 bokstaver på et ark, relativt fort gjort å gjøre noe med, låter tar litt lengre tid, og det er uansett LÅTENE som er viktige. Så kan man jo diskutere om man synes innholdet i låtene er godt nok om teksten handler om fruktbrus. Men det blir jo da en del av feedbacken i så måte. Jeg er imidlertid overbevist om at mange ville synes Støggah hadde vært mer seriøs om låta het Stygga feks. bare fordi klangen er annerledes.

Jeg er fullt ut mottagelig for kritikk på alle punkter og plan, bare den er saklig, noe du helt sikkert er enig i at mye på tråden på Scream IKKE var. Jeg forventer faktisk mer av folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bandnavn er veldig viktig, så vil jeg i all beskjedenhet si at "exeloume" ikke er et voldsomt bra navn. Jeg veit ikke hvordan jeg skal uttale det, det høres ihvertfall teit ut når jeg prøver å si det. Veit heller ikke hva det betyr.

Touchè:) Men som sagt; jeg ønsker de sinte menn all lykke... Selv er jeg aldri sint, hehe. God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.