Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker!


Anbefalte innlegg

Marshall JCM 2000? hint hint :lol:

http://forum.gitarnorge.no/topic/35762-byttesselges-marshall-jcm2000-50w-jet-city-jca24-2x12/

Forskjell på stack og kombo i lyden kan være på grunn av flere ting som antall høytaler elementer, type elementer, type kabinett osv men toppen i et stack trenger ikke nødvendigvis ha flere watt en en kombo. Hadde en Peavey 6505 kombo på 60w mens Marshall toppen jeg har nå er på 50w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan folk være så vennlige å reklamere for egne salgsobjekter på PM istedenfor å søple til annenhver tråd på dette forumet!!!

Stack har spm eirikop sier ikke nødvendigvis mer watt. Du kan få stack på 1 watt hvis du vil det.

I mine ører låter topp og kabinett ofte litt mer åpent enn kombo hvis man spiller rock, men det varierer fra forsterker til forsterker.

Tror det kan være lurt å kikke på andre ting enn marshall også, siden det er mye bra av andre forsterkere som låter akkurat like marshall som marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En JCM800 med en overdrive i front skal vel gjøre susen. Utenom det, så kan du jo omtrent hvor mye det hele skal koste, da blir det litt enklere å foreslåhappy.gif

JVM-ampene er heller ikke dumme om du finner en brukt en, masse gain uten pedaler og en veldig god clean, til Marshall å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har MArshall JVM selv som jeg lekser utroolig godt. Dette er Marshall'n med "the brown sound"

Låter skamfett til metal.

Skal du ha noe emr klassisk, så er JCM800, som nevnt over, en knallbra amp også. JVM'n er ikke langt unna en boosta JCM800, men den er mer moderne i lyden. Hva man foretrekker, er en smakssak. Men er det GNR og gammel Metallica sound du skal ha, så har jeg en mistanke om at du er ute etter noe ala JCM800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har MArshall JVM selv som jeg lekser utroolig godt. Dette er Marshall'n med "the brown sound"

Låter skamfett til metal.

Skal du ha noe emr klassisk, så er JCM800, som nevnt over, en knallbra amp også. JVM'n er ikke langt unna en boosta JCM800, men den er mer moderne i lyden. Hva man foretrekker, er en smakssak. Men er det GNR og gammel Metallica sound du skal ha, så har jeg en mistanke om at du er ute etter noe ala JCM800.

Jeg har hatt noen Marshall amper, også en JVM410. Det er IKKE Marshallen med "the brown sound".

Det var en helt OK Marshall til sitt bruk, men er den Marshallen jeg har hatt som er lengst unna "the brown sound".

"The brown sound" ble gjort med en '68 Super Lead #12301, og jeg har hatt #12304. Den var nok litt nærmere enn JVM'en.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Metallica "The Brown Sound" da? Den er vel mer grå. Men Guns N' Roses er mer Plexi, altså "Brown". Hvis han skal spille mye forskjellig er nok en JVM best. De finnes jo i alle former og fasonger, fra 100-Watts Full Stack med fire kanaler til 50-Watts, tokanalers combo med én 12" høyttaler.

Class 5 er den beste Marshallen i mine ører, utenom de svindyre, håndlagde Plexi-toppene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Guns N' Roses er mer Plexi, altså "Brown".

The "brown sound" er gitarlyden fra VH1 og som nevnt over en '68 100W plexi SL12301. Slash har ingen verdens ting med "brown sound" å gjøre. AFD er en SIR modda 1959 med master volume og mer vreng enn en vanlig JCM800. UYI er en SIR modda JCM800.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen Marshall amper, også en JVM410. Det er IKKE Marshallen med "the brown sound".

Det var en helt OK Marshall til sitt bruk, men er den Marshallen jeg har hatt som er lengst unna "the brown sound".

"The brown sound" ble gjort med en '68 Super Lead #12301, og jeg har hatt #12304. Den var nok litt nærmere enn JVM'en.

Nå mente jeg Brown sound som i high gain-land da.. =p

Men uansett.. Den gir deg ikke Kirk Hammett, men imo råere lyd.

Favorittsettingen min er å heller kjøre den i crunch og mate deg med en TS i front. Tight og definert, selv med store mengder vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du planer om å bruke en distortion pedal, anbefaler jeg JVM410H ampen...

Det der er den sjukeste clean kanalen jeg noensinne har hørt fra Marshall.

Den er så klar og fin at det nesten er nummeret før jeg vil kalle det frekt!

Jeg syns jeg får mye varmere og rundere cleanlyd med en Plexi når jeg drar ned volumet fra gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.