Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe gitarpakke?


EvenVj

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt som er klar for å kjøpe ny el-gitar, siden min nåværende gitar og forsterker har tatt kvelden. jeg har spillt i omtrent 4-5 år. Så, jeg lurte på om det er noen god ide å kjøpe en av disse:

http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=18945

eller:

http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=10375

Jeg er veldig interessert i les paul modellene, det er bare noe med den lyden de lager som får en til å bare slå seg løs! :)

Så er det noen god ide å kjøpe en av disse? Jeg har ikke så veldig mye penger, så hvis ikke, hva annet kan jeg få for 3000-6000kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone Les Paul er alltids et godt valg. Men om jeg hadde spilt i 4-5 år, ville jeg kanskje investert litt mer penger på godt utstyr. Etter 4-5 år kan man unne seg litt dyrere greier om man vet man ønsker å fortsette med hobbyen sin! Epiphone er jo litt som for "nybegynnergitar" å regne. Jeg ville kanskje sjekket ut litt dyrere gitarer ;) . Ikke bare er de bedre, men de øker også spillegleden i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AV de pakkene, ingen! Ville heller sett p åen brukt Epiphone Les Paul Custom/Standard og en liten amp ala ROland Cube eller Vox AD/VT på bruktmarkedet.

Kan komme deg på under 4500kr hvis du leter godt nok!

Eller heller velge en pakke fra Ibanez. TIl de prisen, er det imo mer gitar for penga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Epiphone er nybegynnergitarer er i grunnen bare tull om du spør meg, Epiphone lager alt fra tusenkroners billig-gitarer til påkostede og meget gode gitarer.

Men, hvis du har spilt i 4-5 år og ønsker deg en Les Paul, tror jeg ikke du vil bli så fryktelig fornøyd med en av de rimeligste modellene. Se heller etter en Epiphone Les Paul Standard. De koster vel fra rundt 4 tusen nye og det eksisterer en haug av de på bruktmarkedet. Det finnes også masse kurante forsterkere i den lave prisklassen, både brukt og nytt. En "gitarpakke" består jo i all hovedsak bare av en gitar og en forsterker, så det er ingen spesiell fordel å kjøpe disse sammen.

Du får forøvrig også ymse Gibson modeller fra ca 6 tusen (ny-pris) - f.eks Les Paul Studio Worn P90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitaren du viser til er en epiphone før de ble kjøpt opp av gibson, håndbygd i USA. Kan ikke sammenlignes med en Asia-epi.

Epi lager fortsatt, og har i mange år etter Gibson oppkjøpet laget riktig gode gitarer - de beste modellene er produsert i Japan og i USA. Har du egentlig prøvd noen av de litt mer påkostede Epi'ene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sammenlignes med en Asia-epi.

Nja, nå vet jeg lite om Japanske Elitist'er og de Koreanske toppmodellene, men det høres jo ut som folk er fornøyde rund omkring på kloden, og min østblokk-Epi er det ihvertfall ingenting feil med ;) .

De nyere Kina-Epi'ene derimot, er ikke engang verdt papiret de er laget av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt som du skulle ta meg i da Greener, stått opp med feil bein? Jeg er ikke her for å krangle, jeg bare påpeker at Bukowskis eksempel var ganske dårlig, da han skulle vise at The Edge spiller på en Epiphone. Problemet er bare det at Epiphonen som The Edga spiller på ble lagd på tidlig sekstitall, i USA, før Epiphone ble "billig"-merket til Gibson.

Jeg har hatt påkostede Epihoner og vært storfornøyd med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt som du skulle ta meg i da Greener, stått opp med feil bein?

Jeg prøver ikke å "ta" noen som helst jeg. Bare gjøre ting litt klarere for trådstarter og andre som leser det vi skriver. Nyanser er litt viktig når man snakker om "bra" og "dårlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en smule bastant med å sette Epiphone i bås som nybegynner gitar. Epiphone lager gode gitarer til prisen! Men etter 4-5 år som gitarist ville jeg tro du hadde fått mer inspirasjon og spilleglede av en litt bedre gitar. Ønsker du deg en Les Paul, kan du alltids også sjekke ut Greco, Tokai eller Edwards.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.