Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les paul studio


Emperor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer og kjøpe meg en gitar, helst en kopi siden jeg har 0 peiling.

Det jeg ønsker og lære meg og spille blir buckethead og rock.

Så lurte jeg litt på hvilke kopier av les paul helst studio som er billige men som yter bra.

Så feks på en morgan pakke som het LP40 vet dere om denne er verdt pengene (2999)

Endret av Emperor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt jeg spurte her først og ikke impuls kjøpte, hva bør øverste prisklasse være for en Epiphone studio versjon (så jeg ikke blir lurt)

Og jeg har lest litt klager om mik på disse og følelsen av og spille på de, stemmer det?

Og får de samme lyden som en org Les Paul (iallefall noe i samme duren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite kjennskap til pris på Epiphone Studio, men mikkene er vel etter det jeg vet ikke superbra. Du kan jo se etter en med oppgraderte mikker.

Har selv hatt en noe dyrere Epiphone John Connelly (Usikker på skrivemåte) signatur, og den var veldig god å spille på, men død lyd antagelig pga supermye lakk.

Sjekk pris på sound 1 ,luthman når du ser en brukt. Halv pris er burde som regel være et greit utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til forumet!

Har du lest den store gitarguiden vår? Hvis ikke vil du lære masse ved å lese den klikk her: http://gitarnorge.no/artikkel/194/den-store-gitarguiden

Ellers finner du flere greie gitarer på bruktforumet her, har plukket ut et par stykker til deg.

Begge disse to ser bra ut, og det er til vanlig veldig trygt å handle her på forumet, da de fleste som sleger gjerne har et rykte å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar CastorFiber , jeg hadde nok reist rett ut og testa den epiphonen om det hadde vert i nærområdet..

Nå har det seg sånn at jeg bor i drammen, og er ikke helt for og sende sånne varer etter et par dårlige opplevelser med sendiger av varer.

Jeg har ikke lest guiden og kommer til og gjøre det nå, kunne gjerne tenkt meg en forklaring på forskjellen mellom studio og standard , ettersom det er en les paul kopi jeg har høyest på ønskelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne gjerne tenkt meg en forklaring på forskjellen mellom studio og standard , ettersom det er en les paul kopi jeg har høyest på ønskelisten.

(Nå tenker jeg mest på Gibson, men jeg regner med at det gjelder Epiphone også)

Studio er en billigere variant, som kosmetisk sett er enklere enn Standard. Ingen binding på kropp og hals eller for eksempel flammetopp. Dårligere kvalitetssjekk på fabrikken og det er ofte "dårligere" pickups enn de du finner i Standard-modellene og ofte "stygge" finisher (worn brown/cherry... grøss). Hvis jeg skulle velge mellom de to, ville jeg valgt (en brukt) Standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kunne gjerne tenkt meg en brukt en jeg også, men er utålmodig og ønsker og ha noe og more meg med i julen .

Så en liten egoist gave er aldri feil, fant ikke noe som passet med avstand og akkurat det jeg ville ha(helst sort finish)

Og tusen takk for svaret

Endret av Emperor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Epiphone en studio-serie? Trodde de bare hadde 100, standard og custom?

Uansett; jeg fikk en mail her om dagen fra 4sound som selger Gibson LP Studio med P90. Det er en Worn Cherry faded-variant, men jeg synes denne ser kul ut. Om du bor i nærheten av en 4sound så kunne det jo hvertfall vært noe å sjekke ut? (Kan se den nærmere på 4sound.no)

Roland Cube30 er en ålreit nybegynner-/øvings-forsterker, men jeg ville også sjekket ut Vox VT-serien og de nye Fender Mustang som virker som ålreite amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.