Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rekkefølge og strømtilførsel


Æljen

Anbefalte innlegg

Etter å ha spilt mest med gitaren rett i amp det meste av mitt gitarliv har jeg nå etter bruk av et multibrett(vox tonelab) de siste 2 år, solgt brettet og gått til innkjøp av løse effekter.

Har gått til innkjøp av Xotic RC og EP Booster, Catalinbread Montavillian Echo, venter på Rockett Pedals JS Dual Trem (det blei ikke mad professor gitt) og tenkte jeg skulle handle Holy Grail og Pitch Black Tuner etterhvert som jeg får råd.

Har ikke planer om å utvide noe mer så jeg tenke å gå for Cioks Schizophrenic som strømforskyner.

Jeg tenkte med å sette pedalene i denne rekkefølge:

Tuner - Trem - Echo - Verb - RC - EP

Ser rekkefølgen grei ut og vil Cioks Sch. funke til alle pedalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skriver Godlyd på sine sider:

Rekkefølge

Standardspørsmålet: Hvilken rekkefølge bør pedalene ha? Det eneste riktige svaret på dette er "den rekkefølgen som låter best". Det er ingen klare regler her, du bør prøve deg fram for å finne hva som låter best. Her er et forslag til startrekkefølge for testingen.

* Filtereffekter

* Kompressor

* Vrengpedaler (hvis du har flere, plasser mildest vreng først, stigende styrke)

* Pitch-effekter

* Modulasjon (flanger, chorus)

* Nivåregulering (noise reduction, volumpedal, tremolo)

* Ekko/delay

Hvis forsterkeren har effektsløyfe vil du vanligvis få best resultat av å ha modulasjonseffekter og ekko/delay i effektsløyfen.

Så da ville jeg satt dem slik:

Tuner - RC - EP - Trem - Verb - Echo

De to siste burde helst være i FX-loopen, hvis du har det. Ekko/Delay inn i en vrengt amp låter ofte veldig dårlig!

Men det er bare å prøve alle tenkelige kombinasjoner!

Ang. Cioksen, har ikke ide!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en T-rex Chamelion eller en VoodoLabs PedalPower hvis du skal kjøpe deg en holy grail senere (den trenger ca. 200mA).

Cioksen leverer ikke nok.

Jeg er enig med Askret ang rekkefølgen, men det er bare å prøve seg frem.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.