Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss pedalbrett


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

hey!

har et Boss GT-6 brett som jeg bruker på kontoret som et alternativ til riggen som står på øvingslokalet.

Har noen testet kvaliteten på effektene i de litt eldre Boss bretta opp mot nyere, feks. GT-8 eller GT-10 ?

GT-10 har fått bedre effekter, samt at fleksibilteten er knall bra. Men amp moduleringen er ikke mye å rope hurra

over. Men bevares, det går da ann å skru seg til trivelig lyd på denne, inkl en amp simulering eller to :) spørs vel mye på hva slags lydbilde du er ute etter.. blues, jazz, rock ,metal osv... Jeg har hatt alle 3 og var absolutt mest fornøyd med 10`ern. Men ikke mer enn at jeg byttet den ut til fordel for en Line6 X3 Live :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kan sammenlikne med de eldre så kjenner jeg til en utrolig dyktig gitarist som kutta ut gitarforsterker og gikk over til å spille med Boss GT-10 rett i PA, og han har godlyd i massevis.

Dette tror jeg han gjorde bare for det han var lei av å bære utstyr.

Ikke f@en om jeg tror at han byttet til digi grunnet at lyden overgår the real thing.

Har selv bært meg lei på svære høytalerkasser, testa ut forskjellige digiting men falt på en analog rigg som jeg kan bære med to hender.

OT: Vært i bisittelse av eldre boss-midibrett b.la ME 5 og det låter søppel!!!!

Ja, arrester meg, men løse effekter gjør jobben så mye mer effektivt.

Syns Roland som lager Boss gjør det greiest med microkuben, også lager de fin tuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjorde det for å slippe å bære forsterker, for å slippe å ha forsterkerlyd fra scenen og fordi sammen med resten av bandet så hørte man ingen stor forskjell på gitarlyden allikevel :)

Skal sies at han kun brukte clean-kanalen på forsterkeren og kjørte vrengen fra pedal, men poenget var uansett ikke hvorfor han skiftet, men at han med Boss GT-10 i aller høyeste grad har god gitarlyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min oppfatning er at GT'ene ikke er bedre enn det svakeste leddet. Sistnevnte har for det meste vært meg selv.

Det er så utrolig mange muligheter med brettene at jeg ofte har gitt opp å skru presets. Spesielt med kabinettemulering og mic placement etc. Men når en først tar seg tid er det utrolig hva en kan få til.

Vet at Opeth (Mikael) benytter seg av GT-6 live, og for de som ikke kjenner til bandet har de utrolig flott gitarlyd live.

Kommer nok selv til å bruke GT-8 som øvingsburk hjemme, og evt. som en effektpedal i FX sløyfa på forsterker. Er rett og slett litt lei av å skru fram presets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.