Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

spille gitar igjen?


jg1993

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor denne tråden passer men dere får bare flytte den der det skal passe :P

Har spilt gitar sia 7 klasse (vg2 nå) men slutta for 1 år siden pga senebetennelse og mist min gitarmakker.

så lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg skal komme igang igjen. jeg har prøvd og finne folk å spille med men ingen som vill :(

vær gang jeg tar opp gitaren spiller jeg maks 1 halvtime så legger jeg den fra meg igjen. kommer aldri til det punktet der jeg lærer meg noe nytt lenger :( og Føler at jeg har blitt utrolig dårlig, så det er ikke så morro.

så hva bør jeg øve på for å bli en bedre gitarist og hvilke tiltak kan jeg bruke for å få tilbake lysten?

lengter tilbake til den tiden jeg spilte i flere timer i strekk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake- husker faktisk signaturen din!

Oppsøk noen miljøer der de kanskje trenger en gitarist? Kor, teaterforeninger, revy.. Heng opp lapper og søk etter band. Vet ikke hvor du bor, men det er sikkert muligheter.

Jeg sitter også stort sett hjemme og "ruger", men griper begjærlig alle muligheter til å opptre. Det er fryktelig motiverende, uansett om "opptredenen" er å spille for 12 stykker, eller i noen få tilfeller, større forsamligner. Det er bestandig moro, og gir meg en grunn til å øve. Den 24. for eksempel har jeg elget meg innpå en gruppe blåsere som skal spille i kirken på juleaften. Der får jeg være med med bassen min, og det er stinn brakke. Årets høydepunkt!

Julesanger er kanskje ikke det jeg koser meg mest med året rundt, men å spille julesanger i en fullsatt kirke på julaften er en perfekt start på feiringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke soveroms-spilling er motiverende nok er det vel ingen vei utenom å finne noen å spille litt med egentlig?

Du kan jo annonsere her på forumet - si litt om sånn ca hvor god du er, hva du liker/kan spille, hvor du bor osv - det er ikke nødvendigvis slik at alle andre er så ekstremt gode og/eller har skyhøye ambisjoner, så det er sikkert muligheter for å finne noen å spille litt med, også selv om du ikke er så god lenger (eller noensinne har vært det)

Spiller du sammen med noen har du jo plutselig noe veldig konkret å øve på osv, slikt kan gjøre mye for motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.