Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Apetite For Destruction Les Paul


JAH

Anbefalte innlegg

Det finnes mange eksempler på disse fenomenene, ett av de jeg liker best selv, der der et anerkjent gitarmerke faktisk lager en godkjent merkegitar av en kopi som gitaristen brukte, og hausser kopien av kopien opp i skyene som en knallgod gitar. Og tar godt betalt for gitaren.

Ja det blir en evig pussighet det der. Jeg kan ikke huske tidligere at noe gitarmerke har introdusert en signaturmodell av en kopi av en av deres egne modeller. Det har jo vært flere som har laget f.eks gitaren til Brian May, men at et merke selv lager en kopi av en kopi er jo noget spesielt. Den blir jo egentlig mer orginal enn Slash sin kopi. Litt synd at Kris Derrig aldri får den heder og øre han fortjener. Det skulle seff hett Kris Derrig '59 Les Paul eller no. Men så er BigBuissNissen. Marshall tar all ære for en amp modda av Frank Levi og Gibson tar æra for en gitar bygd av Kris Derrig. Sooooooo føkk Marshall og føkk Gibson..........

Men nok om det. Tror neppe en Epi blir samleobjekt noen gang så limitied ed or not har fint lite å si. Hvis du har lyst til å betale noen tusenlapper for et bilde av slash og en gitarkasse so go ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og sånn går no dagan.. :) John Bolin er vel en av de mest kjente som driver med såkalt Ghostbuilding. Ikke noe feil i det, vitsen med å bygge gitarer, er jo i første rekke å tjene penger. Så får man selv vurdere i hvor stor grad man skal "lure" kundene. og siden Gibson er nevnther, vil jeg bare nevne at jeg har ikke noentro på at de er verre enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AFD har jo hardcase og SD pickuper, long neck tennon bla..samt noe slash stash.. noe jeg syntes rettferdiggjør den økte prisen.

Må bare nevne her at Epiphone AFD Les Paul Custom'en som nettopp kom ut er vel sannsynligvis den beste gitaren Epi har laget kvalitetsmessig i hvert fall i senere tid. Den eneste forskjellen er ifølge Slash selv headstock'en, lakken, bridge og tuners. Treverket og elektronikken er det samme som i Standard-utgaven fra Gibson.

link:

http://www.musicradar.com/news/guitars/slash-talks-about-new-epiphone-appetite-for-destruction-les-paul-266882

Nå vet jeg ærlig talt ikke hvor mange som er å få tak i lenger. Jeg måtte selv skaffe en fra USA og de hadde bare 2 igjen. Det er noen uker siden nå.

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Epiphone fra og med at Gibson begynte å bruke det som billigmerke, blir i beste fall et samleobjekt for barnebarn eller barnebarnsbarn, i og med at det er og blir en kopi. Da er det lurere å handle originaler fra åttitallet av andre merker. De får du ned til rundt tre tusen, og der er det penger å tjene, Tror jeg. Det lureste, hvis du skal ha pengene dine til å øke er å sette de på høyrentekonto i banken. Gitarhandling er og blir blir litt Lotto. Silketrykk av en "kjendissignatur" er ikke med på å øke verdien. Du skal ikke se bort fra at Shlash om tjue år er glemt, eller i det beste fall er omtalt som en dopmisbrukende middelmådig gitarist med en rekke standard bluesriff på repertoiret.

Noen har alltid ment det. :)

Hey, du summerte netopp opp 90% av alle kjente rocke-gitarister jo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en edwards og smell i non seymour duncans, tror at du får en mye bedre gitar, og i tilegg kan du leke enda mer slash, ettersom du da bruker en gibson kopi, akkurat som slash :D

Edwards kommer vel gjerne med Seymour Duncan pu's i utgangspunktet... Enda mer tid til å leke Slash mao :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er AFD'n i hus og jeg må si meg formøyd med min første LP.

Takk til 4Sound i Kongensgate i Oslo for fremragende god service og en knallhyggelig gitarhandel.

Hyggelig å handle steder hvor kunden ikke er i veien for selgers gjøremål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.