Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hollow body gitar


gitarfreak

Anbefalte innlegg

Kan også slutte meg til anbefalingene av Epiphone Sheraton og Dot. Har sjøl en modda Sheraton II (Samick, Korea). Fantastisk utgangspunkt for mod! Kasta inn et par vintage SD Seth Lovers (samt ny elektronikk) og ny graphtech nut. Resultatet er mildt sagt upåklagelig :)

Neste greie som skal prøves ut er en Epi Dot som skal få P90'er i HB-size, refret med jumbobånd, ny elektronikk og ny hardware etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt litt i de baner å skaffe en hollow body gitar.

Var innom på en butikk i dag og testet gretch, epiphone, hagström og gibson i forskjellige utgaver.

-Gretch: Den som falt best i smak hos meg var en Gretch til noe over kr 6000,-.....med andre ord ikke den dyreste. Det jeg likte best med gretch gitaren var enkelt og greit klangen, klar og sterk. Forøvrig knall å spille på.

- Gibson (som jeg forøvrig er stor fan av) falt ikke helt i smak, mest pga. "trang" lyd men forøvrig var den jækla god å spille på....men syyyyykt dyr:(

- Hagström var cool, grei lyd, grei å spille på, mulig jeg burde gitt den litt mer tid:)

- Epiphone ver liksom bare grei nok. Merker hver gang jeg spiller på en Epiphone at jeg ikke liker lyden av pickupene. Skulle tro de hadde samme karakteristikk som Gibson(???)

Nå skal jeg legge til at jeg ikke har peil på slike gitarer, men hadde jeg skulle kjøpt en gitar i dag så hadde det blitt gretch:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dersom du liker tykke halser, kan jeg anbefale Hohner HS35 som er en koreansk ES335 kopi, meget bra pickuper. Men sjelden her til lands.

Har også hatt en Epiphone ES295, den også hadde meget bra lyd og ganske grei hals, men en ræva bigsby som jeg fjerna og satte på vanligere es endestykke. Var ikke allverdens til finish heller på den.

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.