Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Laboga Mr.Hector


kristoffereide

Anbefalte innlegg

Når du skriver at endel kjente amper låter som guitarrig-patcher i forhold så skrur du opp forventningene hos leseren, selv om du forsøker å moderere utsagnet i etterkant. :)

Som sagt, det låt bra, og minner litt om OD2-kanalen på Marshall JVM, som også har en eq med senkede frekvenser tilpasset nedstemte/7-strengs gitarer + hysterisk masse gain hvis man vil ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, joda jeg skjønner nå hva du mener :) Guitar-rig var nok en overdrivelse, og jeg er jo selvfølgelig ikke helt objektiv når jeg beskriver Hectoren. Jeg mener, jeg elsker den jo!

Jeg vil derimot anbefale å dra innom å prøve den, enten her i Narvik hos meg (hjertelig velkommen) eller å dra innom Powerguitar om det passer. Jeg tjener ikke noe på at masse folk eier denne ampen, ikke at noen insinuerer det, men den er definitivt verdt et forsøk om man er ute etter typisk eller utypisk rock og metall-sound.

Den vil nok ikke passe for alle, men den vil nok også passe for mange som ikke tror det i utgangspunktet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*video*

Her er et annet klipp av Mr. Hector i aksjon. Virker jævlig lovende!

Takk for at du delte det klippet. Viser ganske godt at Mr. Hector er en knallfet metalamp.

Men selv om dette er primært en metalamp, og helt klart retter seg mot den slags gitarister - så er den ikke bare en 'one trick pony':

(ikke like god lydkvalitet i dette klippet som det over da...)

Edit: Fant ett klipp med mye bedre lyd:

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om dette er primært en metalamp, og helt klart retter seg mot den slags gitarister - så er den ikke bare en 'one trick pony':

Nei man kan jo spille både blues, country, og jazz.... med metall lyd vel og merke, ha ha ha ha....

Dude, you asked for it, ass. Anywayz, syntes den låter ganske bra jeg, ihvertfall til metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man kan jo spille både blues, country, og jazz.... med metall lyd vel og merke, ha ha ha ha....

Dude, you asked for it, ass. Anywayz, syntes den låter ganske bra jeg, ihvertfall til metall.

Hehe - får vel tåle såpass.

Men faktum er at den låter bra også når man drar ned vrengen (noe som ikke kommer frem i disse klippene).

Men ampen er såpass hot at man kanskje må dra ned en del mere en man er vant til før du kommer ned dit :)

Og renlydkanalen er også veldig bra - ratter man på gain på denne i kombinasjon med mastervolumet - så får man alt fra krystallklart til herlig breakup.

Ang. det øverste klippet som Curl postet - så sier Ola Englund (som spiller på det klippet) om Mr. Hector på sin blogg: The amp is a total monster. Love the sound we got from it. Tight and still “rectifiery” without muddying up completely. For those who want a little more modern sounding Rectifier I would definitely recommend this amp.

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvor nær denne er The Beast? Mulig å få en high gain demo av den? ( rocktrond? :P )

Har ikke fått den enda. Venter utålmodig. Men fant en demo på nett nå - selv om han ikke thrasher så mye kan man ane konturene av hva den kan gjøre i high-gain territoriet (litt utover i videoen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Synes denne høres veldig bra ut. Akkurat slik lyd jeg vil ha iallefall. Får vel jobbe som en idiot neste sommer og kjøpe meg en :)

hehe, blir vell litt overkill for kollektivet, eller..? :P

Er en grunn til at jeg har JVMen min hos foreldra.. ingen der som klager på høyt volum :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.