Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2 "små" rørtopper på ett 212-kabinett?


Konnis

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal som alle har fått med seg selge 6505 og Diezelkabet og kjøpe et Orange PPC212-kab, som jeg inntil videre vil bruke med Koch Studiotone. Det jeg lurer på, er hvorvidt lyden blir ok hvis jeg kjører Studiotonen (20W) sammen med f. eks. en Orange Thunder 30 på det samme kabinettet? Det er sikkert å foretrekke å ha to separate kabinetter, men får man et godt resultat med to amper på et 212-kabinett? Kan det sammenliknes med å ha to gode 112-kabinetter?

Edit: Watten skal gå fint, det er snakk om Studiotone (20W) sammen med en annen amp på maks 30W. Kabinettet har V30 med effekt rundt 60-70W såvidt jeg vet.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du tenker her, men tenker du slik at du kobler hver sin amp inn på hver sin høyttaler i kabbet? Eller er det stereo inn på kabbet? Det skal jo gå an å gjøre det slik at det funker, men vet ikke om du må koble om noe på kabbet, men vil tro det låter best hvis hver amp får hvert sitt element. Det er vel også å anbefale ifht. last vil jeg tro. Det er nok noen her som kan gi deg ordentlig svar på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går fint.. Har selv hatt en lignede set-up, men da på et 4x12.

Den gangen ble begge ampene kjørt samtidig, mao to gitarister på samme kabbet..

Optimalt ?, sikkert ikke, men for et garage band var det helt greit... Tut og kjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.