Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy og varierende volum på rørforsterker


Anbefalte innlegg

Noen husker kanskje at jeg har hatt problemer med denne forsterkeren før. Den funket, så ble den solgt og sendt til kjøper, og den kom frem med et problem: volum gikk til og fra uten noen spesiell grunn. Jeg fikk forsterkeren tilbake, og etter jeg faktisk sjekka at den hadde et problem, så la jeg den vekk, og glemte den litt, til i dag. Tok den frem, plugget i gitar og kabinett, og har nå spilt i en times tid og den ser ut til å ha blitt bedre, helt av seg selv. Det betyr dermed ikke at den er problemfri.

Volum hopper litt frem og tilbake nå også, og det samme gjør støyen. Jeg vet ikke hvor mye det er normalt at en rørforsterker støyer, men denne gjør det nesten uavhengig av hvor mye gain jeg har på. Støyen er der gjerne et sekund, og borte det neste.

Har sjekka rørene, og det ene utgangsrøret lyser blått helt ytterst på kanten av metallgreiene inne i røret (fagterminologien er på topp).

Hva tror dere? Hva kan være problemet når den til en viss grad har fikset seg selv? Er det rett og slett bare røret? Hvor mye vil en sjekk/service inkludert rørbytte koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nogenlunde likt problem med Bogner Alchemisten min.Volum var foskjellig på kanalene, og et par ganger kutta gainkanalen helt ut...

Leverte den inn på 4sound der den var kjøpt som en reklamasjons-service.

I dag fikk jeg telefon om at den var ferdig. Det er visst ikke noe galt med den lenger. Helt av seg selv....480 kr kostet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.