Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pain!


NoName

Anbefalte innlegg

Er ikke så alt for god, men jobber med saken.

Akkurat nå spilles det Eric Clapton Unplugged - Layla for fulle mugger. Iom med at det er power, barre og vanlige akkorder tenkte jeg at dette var en kurant sang å spille for å lære å bytte litt mellom de forskjellige.

Men dette skulle selvfølgelig bli vondt for håndleddet og egentlig litt oppover armen. Normalt? det oppover armen kjennes definitivt ut som muskulært, nærmest syre.. hehe.. og ja, det er lenge siden jeg har spilt. Men håndleddet gjør meg dog litt skeptisk.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en dags pause, har du fremdeles vondt er det kanskje senerelatert og du bør ta en lengre pause. Uansett bør du skaffe deg en stressball, være grundigere i oppvarmingen og tøye ut etter øving. :)

Likte forslaget med stressball! Sliter ikke med dette, men må jo være hjelpsomt uansett ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette skulle selvfølgelig bli vondt for håndleddet og egentlig litt oppover armen. Normalt? det oppover armen kjennes definitivt ut som muskulært, nærmest syre.. hehe.. og ja, det er lenge siden jeg har spilt. Men håndleddet gjør meg dog litt skeptisk.. :unsure:

Normalt? Ja. Sunt? Nei. Dette høres ut som begynnelsen på senebetennelse. Ta en ukes pause og finne en måte å spille på som ikke gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du senebetennelse i armen, SÅ SLUTT OG SPILL! det bare forverrer det. Jeg fikk senebetennelse i lysken mens jeg fortsatt var aktiv, men jeg trente enda hardere, og det har resultert i evig lyskestrekk. jeg fikk det også i venstrearmen etter og spilt veldig mange timer med gitar, og da fikk jeg beskjed av legen at jeg ikke kunne røre en gitar på minimum 2 uker! siden den gang har jeg alltid varmet opp! stressball...kult forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på som en liten parasitt: Helt, helt enig med Gluke - slutt å spille til du har blitt bedre, hvis ikke risikerer du kroniske smerter!

Når det går over råder jeg deg til å gå litt gjennom teknikken din. Trykker du for hardt, bøyer du håndleddet for mye, er du for anspent etc.? Ta gjerne noen timer hos en dyktig, erfaren gitarlærer som kan hjelpe deg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok den gamle, trening gjør mester og pain is gain som gjelder.

Dette gjevner seg ut ved gjevnlig spilling. Da herder du fingertuppene og spillestilen blir mer avslappet etterhvert som du blir bedre. Når du har spilt en stund gjør det ikke vondt lenger.

Powerball er nok ikke det dummeste forslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok den gamle, trening gjør mester og pain is gain som gjelder.

Dette gjevner seg ut ved gjevnlig spilling. Da herder du fingertuppene og spillestilen blir mer avslappet etterhvert som du blir bedre. Når du har spilt en stund gjør det ikke vondt lenger.

Tja, ville vært litt forsiktig med "no pain, no gain" - konseptet. At fingertuppene er såre i begynnelsen er én ting, men utenom det skal det ikke gjøre vondt når man spiller, og fortsetter man risikerer man å grave en tidlig grav for musikerkarrieren! Gjør det vondt, stopp og prøv å finne ut hvorfor. Klarer du det ikke selv, ta noen timer hos en dyktig lærer!

Uansett er stikkordet: SLAPP AV; ikke spenn muskler, ikke trykk for hardt, ikke bøy håndleddet for mye. Dette forsvinner ikke nødvendigvis av seg selv over tid, i verste fall blir det verre. Bruk litt tid på enkle øvelser hvor du konsentrerer deg om å spille "riktig". Eller igjen: Finn en erfaren lærer B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.