Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Konsertarrangement


kristoffereide

Anbefalte innlegg

En venn av meg og jeg tenker å begynne å arrangere konsertkvelder for lokale band. Bandmiljøet i byen er greit, men mange har ikke stort nok rep til å ha egne konserter eller er unge og enda på cover-stadiet. Tilbudet de har per i dag er Rallarrock, i forbindelse med Vinterfestuka i Narvik i mars måned. Her er det dog begrenset med plass og en litt diskriminerende holdning fra ungdomsrådet, som igjen arrangerer konsertkvelden.

Det vi tenker å gjøre, er å starte med konsertkvelder en gang i halvåret (kanskje kvartalsvis etterhvert om pågangen er stor), alkoholfritt, der alle som melder seg på får spille. Tar man dette over en helg, vil det bli nok av tid til alle de lokale bandene. Luftet ideen i et lokalt forum og det rydde på med "påmeldinger"; tilogmed et RockBand-band (hvor fett hadde ikke DET vært live??!!).

Vi har tilgang på lokaler; et ungdomshus med ypperlig scene. Nyoppusset, kiosk, publikumsområder rundt scenen over to etasjer. Tar i overkant av 200.

Og en blackbox som tar ca 150.

Vi trenger da tips og råd på gjennomførelse, ting vi bør tenke på, tips & triks osv.

Alle innspill tas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler dere å søke kulturmidler fra deres lokale Barne- Ungdomsråd. Jeg er med i Nord-Trøndelag Ungdomsråd, og vet godt at Nordland Barne-ungdomsråd deler ut mye kulturmidler, og dere vil garantert få noe støtte derifra, spesielt om målgruppen er barn og ungdom under 26 år.

http://www.nfk.no/artikkel.aspx?AId=10675&MId1=562&back=1

Regner med du bor i Nordland, siden jeg har sett noen tråder der jeg tror du har nevnt at du er fra narvik e.l.

Ung tiltakslyst kan dere også søke hos, så garanterer jeg at det iallefall ikke vil stå på kapitalen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med å arrangere en lokal mini-festival noen ganger nå. Det jeg har funnet ut av er at 2 stk er alt for lite. Det er 10 stk også. Finn kompetente folk som er villig til å ofre mye av fritiden sin de 2-3 ukene før selve greien går av stabelen. Ha en urokkelig leder som kan være kjip når det trengs (mange kokker, mye søl). Ordne med sjåfører og vakter du vet stiller, det er kipt når folk trekker seg to-tre dager før konsert.

Ellers et kjempe initiativ! Trenger mer sånt i det ganske land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fint at dere vil la alle som vil spille, spille.. Men dette KAN jo gå litt galt også :P Småunger som såvidt har lært seg hva et grep på gitaren er, og at de som kanskje er litt gode, av banda vil vel kanskje holdt seg litt unna :P

Nå tar jeg kanskje litt i, men dere må jo nesten ha det slik at dere sjekker ut bandet først kanskje før dere lar dem spille :) De trenger jo ikke være kjempegode, men de må jo ha et eller anna :P

Dette høres ut som et arrangemang likt noe kalt Åpen Scene, og da pleier det dessverre ikke være så veldig stor interesse for folk å gå dit. Folk pleier å få motivasjon til å gå til et sted de vet på en måte hva de vil høre mener nå jeg. Om dere har metall kvelder, kvelder for pop sjangeren, osv.

Lykke til iallefall :) Det er veldig positivt med slike som deg :)

edit: Om dere har noe bra lyd der, og helst en lydmann? osv så melder jeg meg sikkert frivillig med bandet og teste det ut :)

Endret av RydEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.