Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epi Les Paul STD / PLUS Top


JAH

Anbefalte innlegg

Standard eller Standard Plus top ??

Hva er forskjellene ?

Var i en foretning idag og de hadde en fantastisk nydelig Epi LP. Så ut som Vintage Burst, men han bak disken sa det var en Old Violin Burst. Noen som har hørt op dette ? Evt vet forskjellene ?

Og at det var en Limited Edition satt ned fra 5900 til 4900. Var en Plus top sa han. Videre var det bedre pickups en vanlig. MEN på headstocken stod det "Standard"

Hvordan se forskjeller da jeg er "Fender Mann" og nailer Fender/Squier detaljer kjapt men er under middels på Epi/Gibson detaljer.

Så ut som denne.

Se filvedlegget.

post-5285-074105400 1292257041_thumb.jpg

Endret av JAH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

plus-topp har flammelønn mens de "vanlige" har "plaintop"

Ok takk for det.

Noen andre som vet hva som skulle være spesielt ?

Noen som har hørt om Plus Top Limited edition med annen burst eller bedre mikker ?

Endret av JAH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forskjell på "plus top" og "plain" er finish/treverk i toppen.

Det har blitt produsert ymse SE utgaver med litt andre pickups, hardware/farge osv. Det har også blitt laget ymse 59'/60'/Trad utgaver med Gibson Humbuckere, men disse var vel en god del dyrere, og det ble neppe solgt noen i Norge.

Hvis det var hos en norsk forhandler og gitaren var ny tipper jeg det var en ganske ordinær Standard (de fleste som selges i Norge er plus-top utgaver) som selgeren vokal-jazzet litt.. Gitaren du har avbildet er en Vintage Sunburst tenker jeg. Old Violin Burst har jeg aldri hørt om, men du kan jo sjekke Epiphone sidene og se om du finner igjen den finishen noe sted - jeg tipper at du ikke gjør det..

Ble mye synsing dette, men jeg fikk en gut-feeling om at dette var selgerprat fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.