Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tablatur til julesanger, FORT!


NiklasH

Anbefalte innlegg

Hei! Skal spille bass i julegudstjenesten vi har med skolen vår. Jeg kan spille bass, men er ikke veldig god. Den siste sangen jeg lærte meg var suck my kiss så jeg er ikke helt elendig heller. Men kan noen hjelpe meg med tablatur til En stjerne skinner i natt, Himlen i min famn og Himmel på jord. Har chords her hvis det hjelper. Bare spør om du trenger de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, du vil få mye igjen hvis du heller lager din egen bassgang. Bare hør på resten av bandet. Spiller de rolig så spiller du rolig (helnoter/halvnoter, kanskje). Spiller de med litt mer fart kan du og gjøre det. Bare spill som du føler til musikken. Tipper, iom. at det er en gudstjeneste, at det kanskje ikke blir så forferdelig mye fart. Men spill med bandet og kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Har prøvd å lage egne basslinjer, men jeg gir lett opp. Skal prøve på nytt nå.

Det tar en del tid å lage tabs, og det er ikke særlig gøy, så det anbefales heller at du lager linjen selv, ja, det er nok det de fleste av oss her gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.