Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Exeloume - nye låter av bandet mitt på myspace:)


Welhaven

Anbefalte innlegg

Hallabais

Har fått slengt ut tre låter fra skiva vår som vi nettopp er ferdig å spille inn. Forhåpentligvis greier vi å få gitt den ut også:) Men sjekk ut de tre låtene og hør hva dere synes:

http://www.myspace.com/exeloumethrash

Skiva innehar elleve spor + en liten intro.

Produsert av Rune Stavnesli (Bloodthorn, Keep of Kalessin)

Mikset/mastret av Dan Swanö (Opeth, Katatonia, Dissection)

Artwork av Ed Repka (Megadeth, Atheist, Death)

Gjestesolo av Andy LaRoque (King Diamond)

Gjeste vokal av Dan Swanö (Edge of Sanity)

jess...

Endret av Welhaven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner mye potensiale her, men føler at Ignorance is Bliss blir for masete og rotete, for meg flyter det ikke helt.

Lex Talionis/Blind Billions lider litt av en masete følelse.. men den flyter mye bedre, mye bra groove her, liker mange av riffa også.

Liker strengt tatt ikke introen på Our Poisonous Creation, klisjéaktig, altfor oppbrukt og i mine øyne teit virkemiddel :P

Når låta først kom igang riffet det jo som pokker. Mye bra her også.

Synes kanskje trommisen overdriver detaljbruken sin. Det blir litt mye, og også litt mye av det samme. For all del, detaljer er viktig, men det blir kanskje litt mye? Kanskje det som gir meg denne litt masete feelingen til tider.

Bottom line; mye bra her, en plate jeg kunne hørt på en gang eller to, men trolig ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner mye potensiale her, men føler at Ignorance is Bliss blir for masete og rotete, for meg flyter det ikke helt.

Lex Talionis/Blind Billions lider litt av en masete følelse.. men den flyter mye bedre, mye bra groove her, liker mange av riffa også.

Liker strengt tatt ikke introen på Our Poisonous Creation, klisjéaktig, altfor oppbrukt og i mine øyne teit virkemiddel :P

Når låta først kom igang riffet det jo som pokker. Mye bra her også.

Synes kanskje trommisen overdriver detaljbruken sin. Det blir litt mye, og også litt mye av det samme. For all del, detaljer er viktig, men det blir kanskje litt mye? Kanskje det som gir meg denne litt masete feelingen til tider.

Bottom line; mye bra her, en plate jeg kunne hørt på en gang eller to, men trolig ikke noe mer enn det.

Vi lager nok ikke metal for alle, nei. Men vi er såpass gamle at vi vet akkurat hvordan vi vil ha det og hvordan det skal låte, vi har rett og slett gått for å lage vår egen favorittmusikk denne gang:P

Av det bedre jeg har hørt fra folk her på forumet :) Lykke til med utgivelse da, bør gå greit med så profesjonelt produkt som dette :)

Takker og bukker:)Skiva kommer neste år, okke som;)

Hvordan fikk dere Ed Repka til å lage coveret for dere? Trodde han var en opptatt mann :)

Det enkle svaret er vi spurte og han sa ja:) Han er en favoritt og vi var aldri i tvil om hvem vi ville bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager nok ikke metal for alle, nei. Men vi er såpass gamle at vi vet akkurat hvordan vi vil ha det og hvordan det skal låte, vi har rett og slett gått for å lage vår egen favorittmusikk denne gang:P

Selvsagt, det er sånn det må være også, alle kan ikke like alt, da hadde verden vært utrolig døll :)

Lykke til med utgivelse uansett! Fysisk utgivelse er tingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere virkelig øvd. Skikkelig profft, i mine ører, selv om dette ikke er helt i min stil.

For å være helt ærlig, så er det i mine ører dritbra, men likevel kanskje litt masete. Men som gammel mann er jeg ikke i målgruppen. Imponerende! Håper dette slår an, det er veldig bra håndverk og veldig bra spilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere virkelig øvd. Skikkelig profft, i mine ører, selv om dette ikke er helt i min stil.

For å være helt ærlig, så er det i mine ører dritbra, men likevel kanskje litt masete. Men som gammel mann er jeg ikke i målgruppen. Imponerende! Håper dette slår an, det er veldig bra håndverk og veldig bra spilt!

Nå er jeg en gammel mann selv, hehe, men skjønne at det kan bli litt 'mye' for enkelte, ja. Er nok vår elsk for band som Death, Pestilence, Cynic, Atheist, Nocturnus, Sabbat osv som skinner igjennom der. Det er forøvrig flere låter på selve skiva som er både relativt streite og smått catchy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.