Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall cab


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Heisann, fattern har på måfå kjøpt dette http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25856449 nydelige kabinettet fra en dude på finn.

Det er sagt att det skal være rundt 15 år eller mer, og det ble nevnt et nr "8222".

Veit ikke åssn elementer det er i det, men det virker som noe interesant i og med att det var rundt 30 andre som hadde sendt han meldinger på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfelle det er et 1922 cab, har dere en formening om hvordan disse låter?

Vurderer å selge Engl kabinettet mitt, og om dette her hadde holdt, så skulle jeg rett og slett brukt penga for kabinettet til noe annet.

Akkurat nå står kabinettet i bergen hos en tante, men skal få den frakta hit på et vis snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfelle det er et 1922 cab, har dere en formening om hvordan disse låter?

Vurderer å selge Engl kabinettet mitt, og om dette her hadde holdt, så skulle jeg rett og slett brukt penga for kabinettet til noe annet.

Akkurat nå står kabinettet i bergen hos en tante, men skal få den frakta hit på et vis snart.

Hvis det er originale G12T-75 i det, så låter det helt kurant. Er den desidert mest brukte høyttaleren i Marshall-kabs. Rimelig allround. Uansett er det jo ikke noe problem å bytte elementer hvis man er ute etter en litt annen type lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel i overkant slitent...

Det at det er slitt er ett stort + i høgtaler verdenen. Tingen er den at nyare høgtalerer ikkje blir innspillt når dei står på ett rom og må gå på tomgang eller på ei schene med oppmicing og en sur lydmann som kjefter fordi lyden på schena overgår lyden ut på pa anlegget.

Lyden i høgtalerer endrar seg med åra i positiv rettning på lik linje som med gitarer og treverk/resonans.Formål og ønsket med disse høgtalerene er at dei vil spille rundere og søtere på lavere volum en nye.

Her er fakta om kassen:

Valvestate 8222

The 8222 cabinet was fitted with two Celestion G12-T100 speakers and is switchable between mono and stereo operation.

http://www.drtube.com/marshall.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.