Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En som har misforstått litt?


svenni

Anbefalte innlegg

Så hvis Iommi hadde hatt halsen full av hakekors, så hadde det også vært greit? :o

Nope... DET hadde vært harry det, og forbudt i de fleste Europeiske land..

Har du hørt noe særlig av Black Sabbath, spesielt tidlige album..?

Anbefaler deg å sette deg godt til rette i en god stol, fyr opp et godt stereoanlegg og lytt til sangen Black Sabbath fra første skiva med samme navn. Lukk øynene og sett deg inn i låta.. Kanskje du skjønner litt mer hva Korset som symbolikktegn for gruppa betyr.. Og tenk deg litt om hvordan samtidsmusikken var i samme tidsperiode (1970) Dette var rimelig dystre saker for sin samtid..

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis Iommi hadde hatt halsen full av hakekors, så hadde det også vært greit? :o

Tja, why not? Vel, det er kanskje å dra det vel langt, men for å si det sånn- jeg gidder ikke bry meg om hva Iommi har på gitaren sin så lenge det låter fett B)

Hva sier du til at Angus Young har lyn som innlegg i halsen på sin signatur da? Og er du sikker på at korset kun er et kristent symbol? De kristne "stjal" jo juletreet og gjorde det om fra et hedensk symbol til et kristent symbol. Faan, kanskje en skulle hatt juletre som halsinnlegg??? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forklare det veldig enkelt. Det var en okkult sekt, noen "hekser", som ville ha med seg med medlemmene i Black Sabbath sekten. Black Sabbath nektet, og heksene forbannet medlemmene i Black Sabbath med en "spell". Black Sabbath tiltok seg korsene for å beskytte seg. Dette er historien bak de store gullkorsene som medlemmene har rundt halsen. Om det også gjelder korsene på gitaren til Iommi, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.