Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe ny gitar.


xyzler

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er veldig interessert i en 7 strenger, men er veldig usikker på hvilken. Jeg lager ny tråd siden jeg har noen kriterier på hvordan gitarer skal være, så . :)

Å custom-lage en gitar koster vel fra 20 tusen til 30, gjør det ikke? Mtp Framus osv. Hadde vært digg å custom-lage en gitar med 27 frets og 7 strenger, hadde vært drømmen. :D Si ifra om dere vet om noen som custom bygger en gitar til rundt 15-20k, så skal jeg ta en titt.

Ellers så tenker jeg på at gitaren skal ha tynn nakke, litt lett kropp, ikke alt for tung. Er fan av Jackson Warrior kropper, og slike ting, men soloist kroppen er også veldig fin av Jackson, og har en god del slike gitarer allerede, som Schecter Damien-6. Digg gitar. :) Har vurdert å kjøpe Schecter Hellraiser C7 til 10 tusen, som er rundt den prisen jeg helst vil betale. Jeg har ikke problemer med å få spart opp et par ekstra tusenlapper heller, hvis noen vil anbefale en dyrere gitar.

Har også sett på ESP sine 7strenger, men de ser litt tung ut, og noen former er jeg ikke fan av. Noen som har god erfaring med ESP gitarer til 15k? :P hehe..

Også, jeg er ikke helt sikker på hvilket pickup oppsett jeg vil satse på. Jeg har nå EMG Hz serien som Schecteren har ( husker ikke helt hvilke ), og de låter digg, så tenker på om jeg skal skaffe en med EMG707. Tingen er at jeg har lyst til å prøve ut Seymour Duncan, eller DiMarzio, noen forslag om hvilke som er best til musikk som f.eks. Gorod, Meshuggah.. vel, alt fra teknisk døds metal til normal musikk. Tenker selv at EMG707 vil være best.

En ting til er at til høsten skal jeg til USA, og vurderer å kjøpe en gitar der så jeg kanskje slepper avgifter. Noen som vet om jeg slepper det? Jeg har gjort dette før men fra et annet land. Jeg tok med en gitarbag til det landet, kjøpte gitaren, puttet den i gitarbagen og tok den med hjem uten problem. Men nok om det, noen anbefalinger av gitarer i USA, siden norske butikker ikke er så flinke til å kjøpe inn gitarer hvis der ikke er en super butikk jeg har oversett.. x)

Takker for svar, er første post også. :)

Liten repetisjon.. Det jeg er ute etter er en gitar med tynn nakke og 7 strenger.

Endret av xyzler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trygt anbefale Schecter Hellraiser 7`ern. Har en slik selv, og en til overs:-) Min lenke

Utrolig godt trøkk i denne gitaren, har sammenlignet med flere Ibanez 7`ere og føler at disse ikke har den samme akustiske "brummen". Godt mulig mengde gods i halsen har noe å si her..

For noe flatbrødhals er det ikke :)

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å custom-lage en gitar koster vel fra 20 tusen til 30, gjør det ikke? Mtp Framus osv. Hadde vært digg å custom-lage en gitar med 27 frets og 7 strenger, hadde vært drømmen. :D Si ifra om dere vet om noen som custom bygger en gitar til rundt 15-20k, så skal jeg ta en titt.

Nei, det trenger ikke å være så dyrt... ta en titt på

www.mayones.com

Alle Setius modellene der koster under 15-16k... blir fort litt ekstra med litt custom options men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Hehe, nei. 27-frets er ikke et av kravene, bare noe jeg setter ekstra pris på, derfor jeg gikk innom Custom- området. :)

Den Suhr'n ser på en måte fin ut. x) Men de har kun Double-lock floyd på sida deres, og har en floyd rose med double lock som jeg i grunn er ufornøyd med, så blir litt usikker her.

Fremdeles Schecteren som er på toppen av listen, tenker på versjonen med Floyd jeg. :)

EDIT: Altså, Floyd er ikke et must. Det er bare et stort bonus. :) Klarer meg fint med en 6strengers floyd.

Endret av xyzler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.