Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups på nyåret, forslag?


Hallstein

Anbefalte innlegg

Sett i Alnico5 magneter i en 490 og du har T-tops. Oppskrytt og dyr pickup spør du meg og en av grunnene til at Duncan og Dimarzio slo seg opp som aftermarked pickupmakers.

Smaken er som man etterhvert finner ut, som baken, todelt. Jeg ville heller gått for Throbak, Manlius (handviklede "budget"mikker) Zhangbuckers, Wolfetone etc som alle lager flotte PAF replikas. Til og med Gibson Classic 57 synes jeg låter fetere enn de T-tops jeg har prøvd.

just my humble opinion :)

Sett AlNiCo5 i en 490 og du har en Burstbucker Pro. 490/BBPro ligger ca 1 kohm høyere i DC-motstand (ca 8.8 kohm) og har større magneter enn typiske T-tops , mao høyere output. Jeg har både BB Pros og T-tops og synes ikke de låter likt.

70-talls T-tops er vel heller utskjelt enn oppskrytt, og derfor kan man av og til få dem billig (rundt 100 USD) til tross for "vintage"-stempelet. Helt greit for meg, jeg liker den trange 70-tallslyden de gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sett AlNiCo5 i en 490 og du har en Burstbucker Pro. 490/BBPro ligger ca 1 kohm høyere i DC-motstand (ca 8.8 kohm) og har større magneter enn typiske T-tops , mao høyere output. Jeg har både BB Pros og T-tops og synes ikke de låter likt.

70-talls T-tops er vel heller utskjelt enn oppskrytt, og derfor kan man av og til få dem billig (rundt 100 USD) til tross for "vintage"-stempelet. Helt greit for meg, jeg liker den trange 70-tallslyden de gir.

Jeg har sett originale t-tops måle så høyt som 8,6kohm og BB så lavt som 7,5, så akkurat det argumentet holder ikke helt vann.

Man skal ikke stole på andre, men det blir "bekreftet" på div. pickupforum fra folk som har vært i kontakt med Gibson reps. at 490 og t-tops er så godt som identisk.

Mulig jeg har noen liggende om du er intr, jeg har byttet ut bridge pu på ihvertfall tre gitarer med T-tops, senest på en 81`custom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jævlig fete, men crazy hotte. 17k eller no.

Men nå som Cream T er her burde han jo lage custom sett til hver av oss...........

Tar imot bestillinger uten problem ;)

Vi jobber tett med gitaristene for at mikkene skal bli tilpasset etter behovet.

Det er en rekke faktorer som spiller inn for at tonen skal være så dynamisk som mulig uten å bli for nasal.

Vi leverer Humbuckere med 1 leder og 4 ledere. Deksler i alle former, Joe Bonamassa bestillte deksler som er slitte.

Voksblandingene vi har er for forskjellig bruk også, er brukt over 1 år for å finne de rette blandingene uten å drepe for mye tone, men samtidig sørge for fraværet av mikrofonisk støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cream T: Er noen lydklipp av pickupsene tilgjengelig på nett?

Akkurat nå så er det ikke noen ukomprimerte lydklipp ute.

Men det kommer snart siden en rekke norske gitarister gjør opptak.

Rolf fra Gluecifer bruker Custom '61 på plateinnspilling nå, så det kommer etterhvert.

Om noen har vært på Øystein SUnde sitt nye show som nå går på Dizzie, så sitter vår mikk i den røde telecasteren hans.

Morten Løw i Dirty Callahans bruker våre mikker også nå.

En rekke nye videoer fra artister som bruker mikkene kommer også ut snart, vet ikke om vi rekker det før jul og Namm Show'et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er loddingen bak på de Jeff Beck mikkene ganske grisete? De er sikkert bedre forseggjort på innsiden da?

Bildet er tatt før de er pusset og polert. Pussing og polering av brakett blir tatt etter voksingen er gjort.

Dermed blir også pigment lakken borte som du ser ved loddepinktet som gjør det mørkt. Denne pigment lakken brukes til graveringen.

Bildet er fra før voksingen. :)

Endret av Cream T Pickups
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg ble litt interessert, Cream T! Nå spiller jeg en del tyngre musikk enn det jeg har inntrykk av at de fleste andre av kundene dine gjør, men kunne vært digg å gå ned litt i output, har en Custom Shop-sak fra SD som klokker inn på 23.1K for øyeblikket :lol:

Endret av død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg ble litt interessert, Cream T! Nå spiller jeg en del tyngre musikk enn det jeg har inntrykk av at de fleste andre av kundene dine gjør, men kunne vært digg å gå ned litt i output, har en Custom Shop-sak fra SD som klokker inn på 23.1K for øyeblikket :lol:

Vi gjør spesial ting, men har også Scream settet som har 16.2K i bridge. Mulig dette er feil for deg, men dette er laget mot EMG81 og EMG85 settet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.