Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmestudiopakke i julegave


Anbefalte innlegg

HeiHei!

da er julen kommet og jeg ønsker meg altså innspillingsutstyr i Julegave og har sett for meg disse;

STUDIOPAKKE 1

STUDIOPAKKE 2

Altså, jeg har veldig lite peiling på dette, men ettersom det jeg har sett er fordelene med nr 2 at det er mikrofonstativ og mulighet for Jackinngang, i motsetning til nr 1. Men ellers vet jeg veldig lite om hva som er bra va mikrofoner, redigeringsprogram osv osv. Kom gjerne med synspunkter, som dere ser ligger prisen helt opp til MAX 2500. MÅ kjøpe pakke siden det er julegaveønske desverre, så jeg kan ikke kjøpe seperate deler.

Innspillingen det skal brukes til er Gitar, Vokal og Bass + Trommeinnspilling via Elektrisk Trommesett. Trenger ikke å være noe skikkelig Hi-tech opplegg.

Kom med innspill!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser ut som mye av det samme. Du har forøvrig mulighet til å koble til jack på begge. Ene er det med stativ og popfilter, det kan du jo kjøpe ved siden av til omtrent samme prisen som differansen, men hvis du får en pakke, så er det vel bare å gå for den med mest stash hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det er bortimot hipp som happ. Tror kanskje ikke du skal ha all verdens forventninger til de mikkene der da. Kjenner heller ikke til de nevnte DAWs og hvordan de funker, men regner med det er "entry level" innspilling og redigeringsprogram. Går an å få til mye med det og hvis du får behov for det senere kan du jo alltids oppgradere til Cubase, ProTools e.l. og fortsatt bruke de lydkortene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er Steinberg Sequel på ene og Cubase 4 LE på den andre. Sequel er garageband-lignende, med medfølgenede looper og andre samples, mens cubase 4 LE ligner mer på et "ekte" innspillingsprogram. Så vidt jeg husker, er største forskjellen på Cubase LE og fullversjon at det følger med mange flere plugins på fullversjonen, samt ikke støtte for surround og eksportering til mp3 (!). Men kan eksportere til wma så vidt jeg vet. Potet-potet, tomat-tomat. Kommer an på hvor mye man kan og hvilke ambisjoner man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står "Studio One Artist Recording & Production Software" i produkbeskrivelsen, men mulig du vet noe som ikke kommer fram i teksten? Ellers hvis det er slik som Stjerneskruen sier, og pakke 1 har et bedre lydkort, er vel det den viktigste ingrediensen i pakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.