Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Paganini misbruk/musikalsk skjending


perfect.element

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Det Vai spiller i crossroads ER et utdrag fra Paganinis 24. Capris... men, ja, jeg burde nok absolutt senket tempoet littegrann, det temaet der innbefatter noen meget ekle string-skips, som er skikkelig intrikate og få til, ihvertfall for meg og mine pølsefingre  :(

Jeg vet alt dette, men må legge til at det ikke er utdrag av Paganinis 24. caprice, men en tolkning. Vet den er ekkel å spille. Skikkelig ekkel.

Senke tempoet er bare et øvingstriks jeg lærte av Staffan William Olsson. Vet ikke om det er et kjent navn her på forumet, men han er en av norges beste svenske gitarister. Tidligere fartsfantom fra hardrockgruppa Sons of angels, men nå er han en alt for habil jazzgitarist i bandet The real thing. Verdt å sjekke ut.

Blir bare masse tullprat dette her.

Jeg har hørt på Vai i alt for mange år og kjenner stort sett alt han har gjort, spesielt Eugenes trick bag. Ikke meningen å tråkke deg på tærne med hvor du har hentet dette fra, men det er jo dønn likt det som Vai spiller. Har hørt den noen ganger... ;)Syns du spiller det bra som pokker jeg.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senke tempoet e en velkjent teknikk. La oss si at målet ditt er å få et stykke opp i 120bpm. Begynn sakte, kanskje 80 (tilpasset etter behov) og jobb deg opp 10 bpm om gangen. Øv på det tempoet du akkurat klarer, og gjernet 10bpm under. Øver du på noe som går så fort at du akkurat klarer det, kan det være en ide å spille litt på det tempoet, og så sette ned tempoet litt, for å så sette det opp igjen. Det forte virker på en måte "tregere" da. Om det var noen som fortsod dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GreasyKid: mente ikke å tråkke på noen tær jeg heller, innser at jeg burde ordlagt meg bedre. tolkning it is :D tusen takk for komplimentet, hyggelig å høre. skal prøve å få vekk litt slop når jeg får litt mer tid, kanskje til juletider. for***** mø**astykke :mrgreen:

_morten_: veit, jeg burde jobba meg saktere oppover, men jeg har aldri vært en tolmodig mann. jeg liker å bli ferdig med noen jeg forsøker på så fort som mulig, gjerne samme dag. :wink: bruker sweeping på første biten ja, og husker dessverre ikke hvor mye BPM jeg spilte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternate picking på denne greia er litt utenfor min horisont. Har brukt dette stykket som fingergmnastikk noen år, og alternate picking er vel worst case scenario for min del... ;)

Vel... Jeg er litt påvirket av diverse fludium som serveres på Muddy Waters i kveld. Bra band der i kveld. Tror jammen gutta var fra Danmark....

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.