Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delay på midikeyboard


classic

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et enkelt midikeyboad av typen m-audio keystation 49,

og sliter med delay uansett hvordan jeg stiller inn i software'n.

Regner med at jeg trenger et heftigere lydkort,

noen som kan komme med anbefalinger rundt dette?

Pr i dag bruker jeg Line 6 Guitarport som hovedlydkort,

men har også prøvd å kjøre på det integrerte lydkortet uten at det hjalp nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke tro det er snakk om forsinkelse i selve midikommunikasjonen, det er nok større sannsynlighet for at den kommer etter at mididata er blitt gjort om til lyd.

Jeg regner med at du bruker en eller annen soft-synth eller lignende for å lage lyd, forsinkelser da avhenger både av hvilket program du bruker, lydkort og lydkortdriver.

Men veldig kort oppsumert: Dersom programmet spiller lyden ut gjennom den vanlige windowslyden vil du ofte få mye delay.

Løsningen er ofte å bytte til en ASIO-driver. Soft-synthen har garantert mulighet for et sted å velge mellom windows-lyd og ASIO-lyd.

Lydkortet ditt har kanskje også en ASIO-driver du kan bruke, hvis ikke kan du prøve å bruke ASIO4ALL http://tippach.business.t-online.de/asio4all/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette latencyen på lydkortet til laveste verdi. Om du ikke oppnår lav nok latency da, så kan du prøve å oppdatere driver(e) til lydkortet. Om det ikke fungerer må du kjøpe et lydkort som støtter lav latency. Det finnes mange billige lydkort som fikser dette.

Jeg vet dessverre ikke helt hvordan du stiller latencyen på lydkortet ditt, da dette varierer fra kort til kort. Men den har mest sannsynlig et kontrollpanel av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.