Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Portabel amp?


Ataxia

Anbefalte innlegg

Hadde en venn som hadde en bitteliten GK amp - må ha vært 2x6 elementer eller noe sånt. Den låt kjempe - hadde vært gøy å finne en slik brukt.

Lunchboksen ser morsom ut!

Edit:

Tror jeg fant et bilde av GKen:

http://www.vintageguitaramplifiers.net/wp-content/uploads/2010/08/-131321504769614380.jpg

Endret av Crazy Bitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert Lunchboxen litt nærmere og det virker som en utrolig kul amp.

Men jeg er litt skeptisk til elementet som kun er 6,5".

En av grunnene til at jeg vil ha noe annet enn Rage 158 er at jeg skulle gjerne hatt et bredere frekvensområde.

Den kommer nok ikke til å bli brukt noe særlig til vanlig spilling.

Mest loopingbaserte lydtepper, hvor jeg bruker cellobue, oscillerende fuzz og delay, ebow osv.

Jeg har forsåvidt flere kabinetter jeg kan koble den til om jeg vil ha mer bass, men da blir det plutselig ikke så portabelt lengre.

Til dere som har prøvd ZT Lunchbox:

Hvordan låter den i forhold til andre små transistorkomboer(Peavey Rage 158, Marshall MG15, osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag har testat den väldigt snabbt så det kan jag dessvärre inte svara på, men jag har ZT-kabinettet. Jag har använt det till en Tiny Terror som backuplösning när det inte har funnits kabinett när vi giggar. Tillsammans med en Hughes&Kettner Red box (som går rätt in i PA:t) så funkar det bra, spelade bland annat en stor utomhusfestival i Polen med bara TT, ZT-kabinettet och Red Box, men det är väldigt märkbar skillnad på en 1x12 och ZT kabinettet. Vi spelade på ett ställe i Prag där bandet före oss pajade PA:t så jag måste spela hela konserten omickad utan PA (och vi var tvugna att köra vokalen genom en liten 15 watts transistor övningsförstärkare :) ). Det lät okej tills trummisen började spela, då drunknade gitarren och den hördes nästan inte alls.. och vi spelar skitigt, så ett rent ljud som håller volymmässigt, tror jag blir vanskelig å få till med bara ZT-kabinettet.. men det är bara spekulationer, lyssna hellre på kake som har förstärkaren :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.