Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Portabel amp?


Ataxia

Anbefalte innlegg

Må sannsynligvis dra med meg forsterker litt rundt om kring framover, og trenger noe som jeg kan dra med meg uten å slite meg helt ut.

Har til nå brukt min gamle Peavey Rage 158-kombo, og den låter helt ok, men skulle helst hatt noe med litt større høytaler.

Men jo større høytaleren blir, jo tyngre blir ampen også.

Den skal i hovedsak brukes til looping og ambient-greier, så den må kunne spille rent.

Skal spille sammen med cello og hangdrum(i utgangspunktet umikka), så den må kunne spille rent og fint på lavt volum, men gjerne ha muligheten for å skru opp.

Har sett litt på bl.a Polytone MiniBrute II. 12" elementer og en vekt på ca 10 kg. Noen som har erfaring med denne?

Hvordan låter den med vreng?

Har sett litt på ZT Lunchbox også, men frykter det kan bli i spinkleste laget.

Et annet er alternativ er en av de 22/44 Caliber-pedalene til EHX og et 112-kabinett.

Noen som har innspill eller andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Super Champ er den minste fungerende ampen i bandsammenheng jeg kommer på i farta.

18W, to kanaler og reverb med en 10" i miniforpakning. Veldig bra Rivera konstruert Fenderamp.

En Fender Princeton Reverb er ett nummer større og låter også veldig bra.

Det er vel den minste ampen det går ann å presse en 12" inn i. Det er jo også den vanligste modden på ampen.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk tenkt på Crate Powerblock, men glemte å ta den med i åpningsposten.

GummiTZ på forumet hadde en slik før, og husker den låt ganske ok, selv med vrengpedaler i front.

Får prøve å spore opp en slik en da.

Takk for tips. Men kom gjerne med flere om noen vet om amper som kan funke som jeg ikke kjenner til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.