Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Firebird X Limited Edition


Borge

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ingenting imot nyskapende gitarer med annet enn standard design, men den der ser mer ut som kontrollen til Guitar Hero 14. Har sikkert sagt det nok ganger nå, så skal slutte med whininga mi =p

Det er akkurat dette som er problemet mitt også. Det er kult med ny teknologi i gitarer, men hvorfor skal gitarene se så tåpelige ut. Hvis de hadde laget en Les Paul standard i vanlige farger eller vanlig sunburst, to humbuckere + denne teknologien hadde jeg vært mer tilfreds. Det nærmeste Gibson har kommet til dette er Les Paul Standard 2010 Limited. Jeg savner fortsatt en med klassisk utseende: 2 humbuckere og f. eks cherry sunburst. OG det er ikke for å være konservativ, bare at det ville sett mye finere ut. Firebird X er sikkert artig å leke seg med, men den er rett og slett for stygg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat dette som er problemet mitt også. Det er kult med ny teknologi i gitarer, men hvorfor skal gitarene se så tåpelige ut. Hvis de hadde laget en Les Paul standard i vanlige farger eller vanlig sunburst, to humbuckere + denne teknologien hadde jeg vært mer tilfreds. Det nærmeste Gibson har kommet til dette er Les Paul Standard 2010 Limited. Jeg savner fortsatt en med klassisk utseende: 2 humbuckere og f. eks cherry sunburst. OG det er ikke for å være konservativ, bare at det ville sett mye finere ut. Firebird X er sikkert artig å leke seg med, men den er rett og slett for stygg... :P

Da regner jeg med du kaster deg over disse:

53778_l.jpg53782_l.jpg

Gibson-Les-Paul-Standard-2010-Limited.jpg

DSCN0985.jpg

ec3ce781-a873-4b67-afd3-6e95f15e94ef.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^ Ikke bare en piezopickup, men seks stykker - gitaren er hexafonisk (hvis man vil). Dessuten er strengene elektrisk isolerte fra hverandre fordi de brukes som ledninger opp til stemmeskruene. Der formidler de kommandoer til elektronikken som styrer servoene.

DJ

--

Ikke så smart å bruke sliderør av metall på disse da eller? Bang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i teknologi og duppeditter. Jeg er skeptisk til "autostemmesystemet". Det er to grunner til det, for det første er det for mye mikkmakk.

Det er her snakk om en god dose mekanikk, altså ting som slites under bruk og etter hvert går i stykker. Elektronikk, greit nok blir avleggs, men vil stort sett fortsatt funke. Mekanikk fungerer dårligere og dårligere til det er utslitt. Gibson har sikkert sett for seg et godt marked i å vedlikeholde disse tingene etter hvert.

En annen sak, for å være helt ærlig så har jeg ikke hatt problemer med å stemme en gitar raskt og greit siden jeg var tolv år gammel, og det begynner å bli noen år siden. Det er for meg rett og slett et ikke- problem, men så er jeg ikke så rå på diverse drop-stemminger, heller. Trenger jeg det, har jeg alltids en gitar til jeg kan ta med, eller jeg kan bruke variaxen. Jeg kan se at andre sliter mer med gehør enn det jeg gjør, og at det er enkelt og greit å få gitaren stemt uansett hvor mye det bråker rundt en, men for meg så blir det ev. å bruke penger på noe jeg ikke trenger av finesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.