Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger ny gitar som passer til … Alt.


-PB

Anbefalte innlegg

Heisann..!

Nå har det blitt noen år med spilling på meg, og jeg har siden konfirmasjonen min hatt en Epiphone Les Paul Standard. Den er faktisk usedvanlig god til å være en så billig gitar, men nå frister det med noe nytt. Problemet er vel forsåvidt at jeg (ihvertfall prøver ^_^ ) å spille de fleste sjangere, og at jeg derfor trenger en gitar som greier det meste. Nå for tiden går det mest i Wes Montgomery, Steve Vai, Led Zeppelin og diverse ting med skolen(i det siste har det vært Lilly Allen, Beyoncé, Foo fighters, Deep Purple++) men spekteret kommer antakeligvis til å utvide seg etter hvert da det ihvertfall ikke mangler på ting jeg har lyst til å spille.

Siden jeg allerede har en Epiphone LP, tror jeg ikke det blir en Gibson LP, selv om de er forskjellige vil jeg ha noe nytt og ikke en oppgradering av det jeg har, hvis dere skjønner. I tillegg hadde det vært ønskelig med vib-armsystem. Akkurat det har jeg egentlig særdeles lite peiling på, men det skulle helst tålt Satriani/Vai-bruk, om det er mulig.

I det siste har jeg fått øynene litt opp for Varix-gitarene. Jeg har allerede bestilt en Pod HD500, og der kan man jo faktisk legge inn presets som styrer variax. Noen tips eller tanker? Den som virker aller best etter min mening er James Tyler-variaxen, men jeg veit ikke om den kommer til Norge?

Prisklassen ligger på 0-15 000, kan gå et hakk høyere også om jeg finner noe som er verdt det.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en PRS? det funker da tild et meste og er mega deilige å spille på! ligger et par "ordentlige" PRS på finn!

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25739455 Denne er da fin?:)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21869390 Hadde jeg hatt penga hadde jeg kjøpt denne selv..

Eller så har du denne da: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24823375 en på formuet sin :)

hvordan amp har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variax passer fint hvis ønsket er å "fake" så mange gitarer som mulig happy.gif

Prøvde en da jeg spilte i en slags revy-orkester og synes det funka greit. Brukte for det meste akustisk og strat simuleringene.

Klarte likevel aldri å bli helt venn med den gitaren, følte at det var noe som manglet.

Meget mulig de har klart å rette opp i det med Tyler Variax'en, kunne godt tenkt meg å prøve en sånn.

Ellers er en PRS med coil-split en fantastisk anvendelig gitar biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayones Setius pro med Bare Knuckle Painkiller med coilsplit. Takler absolutt alt, i tillegg får du uovertruffen spillbarhet og en byggekvalitet som ikke står tilbake for noen annen gitar

Med budsjettet ditt kan du også sjekke ut å mekke en Mayones!

Edit: Kristoffereide kom meg i forkjøpet, ja. :D

Har et flott juletibud på en Mayones Setius Pro her. Har også reduserte priser på custom bestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.