Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Allround elgitar til gitarlæreren min!


aslak1234

Anbefalte innlegg

Hei! Gitarlæreren min skal kjøpe ny gitar. Han har nå en Carvin Telecaster med fast stol og rails fra Seymour Duncan.

Han ønsker seg nå en ny elgitar og lurte på om jeg kunne gjøre noe research :)

- Prisklasse 10-15 000 brukt

- Må være så allround som mulig

- Kan ikke tenke meg at han vil ha Floyd Rose

- Vil tro han ikke vil ha en LP-type gitar.

Har foreslått Music Man og Suhr til han, men vil gjerne ha flere forslag, spesielt fra folk som har slike gitarer i den prisklassen :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

EMG allsidig?

Kyss meg i ræva!

:D

Heh, ja faktisk.

Jeg vil påstå at mikker som spenner over alt fra David Gilmour/Pink Floyd via Slayer til Slipknot er ganske allsidige.

Hvis du ikke får godlyd ut av dem er det sannsynligvis ikke mikkene det er noe galt med wink.gif

Dessuten kan pickupene byttes hvis en ikke er fornøyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, ja faktisk.

Jeg vil påstå at mikker som spenner over alt fra David Gilmour/Pink Floyd via Slayer til Slipknot er ganske allsidige.

Hvis du ikke får godlyd ut av dem er det sannsynligvis ikke mikkene det er noe galt med wink.gif

Dessuten kan pickupene byttes hvis en ikke er fornøyd..

Bare får å klarere, det jeg sa var bare tull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIA Deluxe Strat

EBMM Silhouette

Schecter USA Strat

Suhr Pro eller Standard

Tom Anderson DropTop

Alle de nevnte er vanligvis tradisjonelle super-stratocaster, 2 punkt tremolo, H/S/S etc. ligger mellom 8000 og 15000 brukt.

Deluxe Strat, EBMM Silo og Suhr Pro S1/S2 ligger rundt 15k ny, resten er litt dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære... dere oppfører dere akkurat som når nybegynnere spør om hvilken gitar de skal velge.... 10-15000,- ....... allround...... Det blir litt sånn at "jeg vil ha en gitar som gjør alt!" Det får man ikke. Enten bør man inngå kompromisser på alle plan, eller man kjøper seg FLERE gitarer.

Hadde jeg vært gitarlæreren din, hadde jeg sett meg om etter en brukt CS LP type R7 eller R8 :P for så å utvide videre senere.... (Skulle tro den han allerede har, er rimelig "allround".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.