Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til ny el-gitar?


mint

Anbefalte innlegg

"bedre" avhenger av hva man er ute etter egentlig, ulike modeller har ulike egenskaper som noen vil sette pris på, mens andre vil mislike.

Det beste er å gjøre seg opp en mening om hva forskjellene er, og hva man liker. De viktigste tingene å tenke på er kanskje hals (halsprofil og gripebrett radius, bånd osv) og pickuptyper. Det er de mest avgjørende tingene som skiller ulike Fendere fra hverandre.

Er dette din første el-gitar? Kan du å spille gitar? Har du prøvd noen Fendere som du likte, og hvilke modeller var i så fall det?

Jo mer informasjon du gir oss, jo enklere blir det for oss å gi deg noen gode råd eller tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bedre" avhenger av hva man er ute etter egentlig, ulike modeller har ulike egenskaper som noen vil sette pris på, mens andre vil mislike.

Det beste er å gjøre seg opp en mening om hva forskjellene er, og hva man liker. De viktigste tingene å tenke på er kanskje hals (halsprofil og gripebrett radius, bånd osv) og pickuptyper. Det er de mest avgjørende tingene som skiller ulike Fendere fra hverandre.

Er dette din første el-gitar? Kan du å spille gitar? Har du prøvd noen Fendere som du likte, og hvilke modeller var i så fall det?

Jo mer informasjon du gir oss, jo enklere blir det for oss å gi deg noen gode råd eller tips.

1. Nei, dette er langt ifra min første el-gitar.

2. Ja, jeg kan spille gitar, og har spilt i flere år.

3. Jeg har prøvd en fender classic player jazzmaster, men lurer på hvordan classic player straten er :)

Var det til hjelp? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Classic Player 60's strat'en er en veldig god gitar på mange måter. Det er også den mest "universale og lettlikte" av CP modellene og er egentlig en ganske moderne gitar, med unntak av hvordan den låter og ser ut. Ellers har jeg stor sans både for American Standard og Roadworn modellene, (og igjen spesielt 60's utgaven) men sistnevnte har typiske "vintage specs" som ikke nødvendigvis passer så bra for alle.

Liker du strat'er med vintage spec's er også en rekke Japan modeller aktuelle.

Am. standard får du fra ca 6-7 tusen brukt.

Edit:

Typiske vintage specs er, ikke spesielt hotte pickups, en hals med V profil (50's modeller) ganske tykk C form (60's) eller D form (70's), tynne og ofte litt lave vintage bånd, samt et gripebrett som er ganske halvsirkelformet og altså ikke relativt flatt som på f.eks Gibson og de fleste akustiske gitarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.