Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx Standard + Rocktron Velocity 250 = :(


frygisk

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har endelig fått kjøpt meg en Axe FX, takket være torh her på forumet:) den låter utrolig fett igjennom en aktiv monitor, men når jeg tok den med på øving idag å koblet den opp mot Rocktron Velocity 250 sluttrinn -> Orange 212 så låt det mildt sagt grusomt. prøvde utallige ganger å mekke nye patcher, men låt grusomt og harskt. poden jeg brukte før låt mye bedre enn dette. er det sluttrinnet? eller er det noen innstillinger jeg har oversedd på axe'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann og takk for sist! Hvis du skal koble den opp gjennom et sluttrinn og kabinett, så må du nok skru av kabinettsimuleringen. Går det an å skru av poweramp-simmen, uten å skru av preamp-simmen i AxeFXen mon tro? Har aldri prøvd det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser patchen din ut? Prøvd en helt ren patch med KUN amp-blokk?

Ang. poweramp-simmen, så skal denne være PÅ når du bruker et transistorsluttrinn. Noe jeg vil tro Velocity 250 er. Kabinettsim skal følgelig være av. Dersom du synest det låter bedre med kabinettsimmen på, så ville jeg heller prøvd å justere ned presence og treble på ampsimmen først.

I tillegg: Kabinettet er det som (IMHO) gjør størst utslag i lyden. Ergo: Det kan hende du synest det låter drit fordi det muligens er svært stor forskjell på kabinettsimmen du har brukt så langt, og det ekte kabinettet du nå tester med. Selv om begge skulle være V30-kabinetter, vil forskjellen likevel være potensielt SVÆRT stor. Og dette vet jeg fordi jeg har vært i akkurat samme situasjon selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser at jeg har glemt å definere det, men det er snakk om vreng-patch, clean-patchene funka flott!

slutttrinnet er transistor ja:)

Jeg prrøvde å lage en patch fra scratch med kun amp-block, og alle vreng-ampene låt som en boss metalzone. null bunn og lite "tilstede". veldig skarpt(selv med treble skrudd ned til nesten ingenting) og kjip. prøvde også med kabinett-sim, men ingenting låt brukende i det hele tatt, alt var rettogslett forferdelig å høre på. jeg tenker at enten er det en feil med sluttrinnet (hadde lignende lydproblemer med pod xt live, dog det låt bedre) eller kabinettet. har ikke mye erfaring med forskjellige kabinetter, men v30 ska da vel ikke låte harskt?

oppsettet er:

Axe FX -> Rocktron -> orange 2x12.

Har foresten sjekka litt på div andre forum og på nettet, og mange skryter av axe fx/velocity 250-komboen, at det skal være et av de beste SS-sluttrinnene for axe fx. Så enten er det alvorlig brukerfeil, eller feil i rigen:)

jeg får på forhånd beklage, men jeg skriver rotete. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der..

Har ikke no Axe FX (enda) men har tøyset rundt med multieffekter/modeleringsamper (boss GT-6/8/10, Pod 2.0 og X3 live) en stund.

Jeg har aldri vært helt fornøyd med lydbilde når jeg kjøret dette gjennom enten rør slutt-trinn eller transistor amper, med gitarkabs i andre enden. Etter jækla mye fikling fikk jeg til et akseptabelt akseptablet lydbilde, men ikke helt det jeg ønsket..

Har nå lånt meg et sett med aktive PA høyttalere, og halleluja, min verden er blitt langt enklere. Det virker på meg som om disse modulerings ampene, og effekter helt klart er best egnet på nøytrale amper og kabinetter.. Vil tro at dette også gjelder for Axe boksen..

Dette er en av grunnene til at jeg selger unna alt av røramper og kabinetter, og satser på en hverdag med multi effekter og PA rigg i heimen..

edit: kan også være at jeg ikke har fløyta greie på å skru lyd, men etter "å ha sett lyset" så gidder jeg ikke bruke tid på gitarkabs på moduleringsamper lengre. Et rør slutt trinn kan nok farge lyden på en positiv måte, men det blir å se på som et ekstra krydder i linken :)

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en FBT verve 8ma som jeg bruker i heimen og det låter fett det! men jeg hadde virkelig trodd at sluttrinn + kab ville låte bedre enn det jeg har opplevd hittil, har hørt noen helt råe lyder fra folk med det oppsettet, men da stort sett med rørsluttrinn. får håpe jeg finner ut av dette med rocktron og axe fx, for jeg gidder ikke drasse rundt på et rørslutttrinn!

Vurderer sterkt også å bare fortsette på FRFR-stien, det vil gjøre gig'er mye enklere. :) skal teste ut FBT'en på neste øving, vi får se om den holder mål volummessig for et rockeband. :P

Noen her som foresten har noe erfaring med Mackie HD-serien? HD1221 bl.a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modellering, ikke modulering! For ØRTENDE gang! :P

Heh, poenget var strengt tatt ikke relatert til skrivemåte, men heller det faktum at sag-kontrollen ikke skal skrues av når man har transistorsluttrinn, da den "regelen" bare gjelder rørsluttrinn. Men samma hvor mange ganger jeg påpeker det, så er det alltid en eller annen "tjommis" som tydeligvis liker å forvirre med feilinfo fire innlegg lenger ned i samma tråden... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.