Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitar og utstyr?


The-Spocker

Anbefalte innlegg

Vanskelig å si så mye om det da det er veldig avhengig av type forsterker og hvilken gitar du bruker.

Er en stund siden jeg har brukt en nå da, men jeg mener å huske at jeg stort sett aldri var over halvveis på gain.

Ellers må man være litt forsiktig med diskanten, blir veldig fort "vepse" lyd. (men det kan jo være en fordel for gammel black metal tongue.gif )

Og så må du bare prøve deg frem med mid frequency og mid kontrollene, de er veldig avhengige av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde en Peavey 6505 + en gang, ypperlig til black metal, hvis du skal ha den ''råe'' lyden, men samtidig Bra lyd. Ikke kjøp noe distortion pedaler, skjønner meg ikke på dem som gjør det, ødelegger den naturlige forsterkerlyden. Angående gitarer så er det veldig opp til deg, hva DU syns er behaglig å spella med og tilfreds med lyden. Personlig syns jeg Gibson fungerer til absolutt ALT av sjangere. En LP har kanskje ikke den typiske black metal looken, men etter min mening ser man mere ''voksen'' ut når man speller black metal med LP :). Smak og behag, men liker ikke gitarer med så mye greier, spisser og kanter osv osv.

EDIT: Tenkte ikke over budsjettet ditt, så en peavey 6505+ kan bli litt mye penger. Men er sikkert mye bra comboer fra ENGL og Peavy til gunstige priser ;). En brukt Gibson LP Studio ligger på 5000-7000. Kjøpte selv en Fireburst til 6000, fantastisk gitar. Men til din stil burde du vel ha en svart Studio ;)

Endret av Dysterkald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.A.K.S:

Takk for tipsene.

er det noen andre som har noen tips om hva slags forsterker og pedaler e trenger?

Testa signatur modelen til Krik Hammet med min Ibanez 370DX med bareknuckle painkiller pickups og det hørtes rått ut, ganske nice lyd for penga vil jeg si, rebelimport men det er vel litt smak og behag. Men vel hadde du gått for noe som jackson gitaren xshorteyx snakka om også den forsterkeren som jeg linka så har du også greit med penger til et pedal brett og litt forkjellig på den.

Men nå er jo jeg gitar noob i forhold til mange her så ta det i bakhodet på tipset hehe :) GL med bandet :)

Endret av Rabbit2211
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.