Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Coverversjon av Comfortably Numb


davidsen

Anbefalte innlegg

Skjønner meg ikke helt på denne uthengingen av folk som gjør så godt de kan. Med hvilken rett er det noen skal kunne drite ut noen som stiller opp, opptrer og gjør så¨godt de kan? Altså- den som henger ut bør ikke gjøre det hvis han/hun er flinkere enn de som opptrer, og kan de ikke spille i det hele tatt, burde de i det minste ha folkeskikk nok til å holde kjeft. Det eneste de bidrar med selv, er jo å være ekle.

Det er faktisk IKKE kult å være ekkelt mot andre, selv om det virker som om jeg snart er den eneste i verden som ikke koser meg over at andre ikke er perfekte, og synes det er konge å dvele ved det.

Æsj!

Jeg har tjent gode penger i mange år jeg på å høre på messingblåsere som er mye verre enn dette. Det kalles nybegynneropplæring, og er en aldeles normal del av det å lære seg å spille et instrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig Castor, og jeg vil bare si til mitt forsvar, at det var ikke meningen å starte en "la oss henge ut andre"-tråd. Jeg ser i ettertid at min link skulle vært postet i en humortråd istedenfor i en ny tråd innenfor "Musikk".

Jeg føler meg skyldig i mobbing, men føler det er mer legitimt å henge voksne menn som ikke eier selvinnsikt enn hardtstrebende barn i skolekorps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste har vært på det nivået, og husker (de uheldige av oss) de mest pinlige høydepunktene i tidlige sceneopptredener. Ser at dette kan relateres til uthenging, men samtidig er det (for min del) litt godhjertet å kunne se at selv om utgangspunktet er labert så finnes det håp. Nå er det riktignok sjelden vi hører om slike band igjen (Final Countdown er vel noen år gammel, hvem vet hva de kan nå?) - og derfor bør vi være litt forsiktige - men relatér til din egen erfaring. Dog, jeg liker AFV (America's funniest videos) og ler gjerne av folk som gjør seg ut. Om årsaken er lite erfaring med instrument eller akebrett spiller egentlig liten rolle. Jeg mener at folk bør ha en viss dose selvironi. Dersom de ikke har det bør de sørge for å få slettet alle opptak som finnes der de viser sider de vil skjerme. Skjulte opptak kan man ikke gjøre stort med, men de er jo morsomme de også.

Til tross for mitt syn er jeg enig med Castor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Davidsen- nå var det jo ikke meningen å "ta" deg, mitt innlegg var mer sånn av generell art. Slike videoer kan jo ha så mange bakgrunner, like mange som grunnen til at noen stiller opp og bidrar med noe som låter så elendig som PF- coveren. Jeg har jo akkurat postet en som "synger" O, holy night selv, og det er jo ikke slik at det plutselig er så veldig "lov" fordi vedommende er arrangør og dirigent, og har evnen til å ta den helt ut. Det eneste han mangler er sangstemme..

Det var mer generelt ment, og ikke som noe angrep på trådstarter. Det tenkte jeg ikke på i det hele tatt. La oss si det var et veddemål, da den PF- versjonen, 20 tilhørere på en privat hagefest, og målet var å starte opp og slutte nogenlunde samtidig. Det er ikke alle som spiller noe som har som mål å være så veldig gode.

Det som jeg synes er litt sørgelig, er at youtube er fullt av drittsekker som ikke bidrar med annet enn episoder som kanskje er kun privat ment, og ekle kommentarer i feltet under.

Jeg tror de fleste av oss opptrer litt annerledes blant en liten gruppe mennesker, enn hvis vi vet at tusenvis skal se på og vurdere det vi driver med.

Som et privat og personlig eksempel, da. Denne greia framførte jeg i et privat lag, sånn på styrten uten å ha øvd stort. Det fungerte flott, stor stemning blant 20-30 stykker som kjente meg, og det var helt greit der og da.

Legger noen det ut på YT, og sier noe om at "fyttegrisen så stygt dette var, feil speller'n også", som om det var en godt betalt jobb det var snakk om, blir det helt feil premisser. Altså- dette fungerte fint i settingen, det, men noe kvalitet å snakke om er det jo ikke. Promille, derimot.. Det er ikke alt som nødvendigvis er ment for et stort og ukjent publikum.

http://dl.dropbox.com/u/20817/Lulusangen.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et privat og personlig eksempel, da. Denne greia framførte jeg i et privat lag, sånn på styrten uten å ha øvd stort. Det fungerte flott, stor stemning blant 20-30 stykker som kjente meg, og det var helt greit der og da.

Legger noen det ut på YT, og sier noe om at "fyttegrisen så stygt dette var, feil speller'n også", som om det var en godt betalt jobb det var snakk om, blir det helt feil premisser. Altså- dette fungerte fint i settingen, det, men noe kvalitet å snakke om er det jo ikke. Promille, derimot.. Det er ikke alt som nødvendigvis er ment for et stort og ukjent publikum.

http://dl.dropbox.com/u/20817/Lulusangen.mp3

CastorFiber, Dette svingte jo! Kult at andre også liker Sondre Lerche her på forumet (noe jeg antar at du også gjør siden du covrer en sang fra han).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor har et godt poeng. En uhøytidelig fremføring på en privat hagefest med mer børst enn mennesker gir litt andre premisser og en litt annen kvalitet enn hva en seriøs, kanskje betalt, fremføring for en mengde ukjente mennesker gir.

Spilte selv med et band i sommer. Vi spilte først på en hagefest vi til en viss grad selv arrangerte, med bare gode venner. Flesteparten av oss var kanonings før vi i det hele tatt begynte, og vi spilte så jævlig som vi aldri har spilt før.

En halv uke etterpå spilte det samme bandet de samme sangene på en campingplass i sverige for 300 ukjente mennesker. Betalt jobb. Det låt veldig bra.

Så! Alkohol i blodet kan gjøre selv den beste musiker dårlig, og det tror jeg kan være viktig å ha i bakhodet iblandt. (Selv om PF-coveren var i en helt egen klasse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.