Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterprosjekt; Vox ac30 top boost stomp box


Anbefalte innlegg

Forstår jeg deg rett?

Du vil ha noe som låter Vox AC30TB i en pedal?

I så fall kan jeg fortelle at jeg for tiden har laget et kretskort for å simulere

Fender Bassman59/Marshall JTM45 og Jmp- og Jcm800-seriene.

Så jeg er med :)

Ja, tror vi kjører samme tog.

Hadde du delt noen av de andre prosjektene hadde jo det også vært en fin mulighet!

Kunne tenkt meg den som en amplug lignende greier, men vet ikke helt åssen en skulle få overført det fra jack til mini jack.

Det har vel dere elektronikkgudene her inne kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke VOX AC30 som amplug allerede?

Er litt i tvil her jeg nå ?

Vox Amplug er jo kjent fra før. Er det det du tenker på?

Og AC30 finnes jo så det holder som AmPlug. De er billige også så hvorfor vil du lage di egen her?

Er det noe jeg har misforstått?

Eh, sorry!

Det ble skrevet litt fort :blush:

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke VOX AC30 som amplug allerede?

Er litt i tvil her jeg nå ?

Vox Amplug er jo kjent fra før. Er det det du tenker på?

Og AC30 finnes jo så det holder som AmPlug. De er billige også så hvorfor vil du lage di egen her?

Er det noe jeg har misforstått?

Eh, sorry!

Det ble skrevet litt fort :blush:

Jojo, men hadde vært enda mer mojo å ha lagd en selv! amplug eller ikke, en fresh pedal hadde det vært

Uansett, tenkte litt på de andre pedalene du holdt på med her, kanskje du kunne dele de tegningene med oss? :)

Edit: gikk litt fort i svingene her. Tenkte også på å gjøre denne på perfboard går jo ganske mye fortere..

Endret av Closetmonkey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men hadde vært enda mer mojo å ha lagd en selv! amplug eller ikke, en fresh pedal hadde det vært

Uansett, tenkte litt på de andre pedalene du holdt på med her, kanskje du kunne dele de tegningene med oss? :)

Edit: gikk litt fort i svingene her. Tenkte også på å gjøre denne på perfboard går jo ganske mye fortere..

Ja, selvfølgelig skal jeg dele, men er litt pressa på jobben om dagen, så om det er greit kommer jeg med skjemaer og kretskort i løpet av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig skal jeg dele, men er litt pressa på jobben om dagen, så om det er greit kommer jeg med skjemaer og kretskort i løpet av helgen :)

Du er slik en snill gutt! Får begynne med ac30'en først og skaffe noen deler og et perfboard. Går litt fortere tongue.gif

Om det kommer til å funke får vi jo se på, men tror det hadde blitt en konge pedal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et skjema av hva jeg har tegnet opp som Fender/Marshall-"pedal".

Har hatt godt hell med dette tidligere. Har to amper med Blackface- og Mesa - preamp bygget med felteffekttransistorer.

Det er jo moro at nettet nå florerer av jfet versjoner av gamle amper, og jeg drev med dette for 15 år siden :-)

Jeg tror kretskortet er ferdig også men jeg jeg har lyst til å lage et fleksibelt kort som også kan romme jcm-800.

Da får man også jmp-lead gratis. Altså et universalkort.

Det skal heller ikke mange endringer til for at kortet kan funke til AC-30 versjonen.

Marshall-simulator.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror vi kjører samme tog.

Hadde du delt noen av de andre prosjektene hadde jo det også vært en fin mulighet!

Kunne tenkt meg den som en amplug lignende greier, men vet ikke helt åssen en skulle få overført det fra jack til mini jack.

Det har vel dere elektronikkgudene her inne kanskje?

Det er vel bare å lodde på en minijack istedenfor "vanlig" jack. Akkurat samme kobling. Hvis du er veldig flink, så er det mulig å lage det så lite som mulig dersom du lager egne krettskort. Aller "beste" for å få det lite hadde vært overflatemonterte komponenter, men da bør du nesten ha en spesialovn til det og kunne fikle litt med designprogrammer mm.

Men det å få saken til å bli ganske lite med vanlige komponenter, kan bli litt vrient mtp plass og at banene ikke skal krysses.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.