Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med valg av gitar ...


scarcarous

Anbefalte innlegg

Min Gibson Les Paul Custom? :)

Er du ute etter noe med humbuckers hadde jeg hvertfall leita litt etter en gibson som kunne vært aktuell.

Hmm ... Den hadde jo vært fet, men tja. Er egentlig ikke stor fan av Les Paul.

Får tenke litt på det, liker egentlig hvordan gitaren ser ut, og hvordan de jeg har prøvd høres ut.

Som sagt, skal tenke på det :)

Tror denne hadde passet som hånd i hanske:

Den så litt spesiell ut. Det liker jeg :D

Men må nok få prøvd en før jeg an avgjøre om jeg liker den.

Tror kanskje det kan bli litt vanskelig med tanke på location.

Takk for tipsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være noe med at jeg alltid har spilt Fender. Altså, jeg har jo spilt andre merker, men alle har hatt Fender sin halslengde/skala. Det er den jeg synes er litt rar på Gibson tror jeg. Det er alltid det som har vært teorien min. Tenkte jeg skulle prøve et par Gibson, og andre gitarer selvfølgelig, til helgen. Så får jeg jo se om jeg liker de eller ikke.

Fordi det er jo ikke sånn at jeg ikke klarer å spille på gitarer med Gibsonskala, det føles bare litt merkelig :P

Det er helt klart en vanesak. I og med at såpass mye blir forskjellig fra det du er vant til, og kanskje først og fremst nettopp skalalengden, er det som sagt vanskelig å bli komfortabel med en gang. Men om du liker Gibson - lyden er det forsøket verdt! For skalalengden teller jo en god del mht. lyden. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få YBA til å sende deg en slik. ;)

Skulle gjerne hatt en selv... :wub: Vigier er glimrende, og du kan stå og hoppe på dem og spille videre etterpå :lol:

Om franske gitarer så er Lâg også veldig bra! De som er produsert i Kina har rukket å bli riktig så OK de siste årene, og de fransklagde er helt strålende - vellagde og velklingende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å finne priser på en slik single cut Vigier, men det var ikke så enkelt. Vil tro den havner mellom 13-17k ny. Vigier er ikke skamdyrt, var ikke det før i alle fall.

Vigier er ikke dyrt i det hele tatt, kvaliteten tatt i betraktning!

Sant at de er vanskelige å finne utenfor Frankrike (og til og med I Frankrike), ikke nøl med å ta kontakt om du trenger hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så litt spesiell ut. Det liker jeg :D

Men må nok få prøvd en før jeg an avgjøre om jeg liker den.

Tror kanskje det kan bli litt vanskelig med tanke på location.

Takk for tipsene :)

Tja - det er ikke så veldig radikalt å distanskjøpe i disse dager ;)

Men en gang i fremtiden får du nok muligheten til å teste :)

I mellomtiden kan vi kose oss med andre som spiller på de:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.