Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål angående kjøp og salg av gitar og forsterker


JohnnyRubber

Anbefalte innlegg

Jag skulle hellre köpt brukt här i landet än på E-bay men det kanske är många som är oeniga med mig angående detta, så..

Sist jeg sjekket var Marshall (og gamle Ibanezer) dyrere på ebay enn i norge, også vil frakt komme i tillegg...og moms..

Hvis gitaren din er harry, hvorfor ikke bare omlakkere? Elendige bruktpriser for tiden (i Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frelst! The search is over :)

Hadde litt tid til overs, så jeg tok en tur innom Gitarsenteret før jeg ble hentet. Spurte om han fikk inn Jet City fordi jeg hadde lyst til å prøve. Han svarte ganske fort at han hadde inne noe som var bedre. Han tok fram en Palmer FAT50, cranka den opp, og da var det gjort. Det er akkuratt den sounden jeg har hatt i hodet og letet etter i 3 år nå.

Han er vist for øyeblikket den eneste i Norge som importerer dette helt nye produktet i Norge, og jeg skulle derfor få den for intropris på 8,2k. Fuck bil, jeg skal ha sound!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykket å kranke opp, beryr det rett og slett mye gain og volum?

Det betyr vel i utgangspunktet å kjøre ampen såpass hardt (høyt) at utgangsrøra "brekker" / vrenger. Det er da man, etter manges mening, får det beste ut av en god røramp. Det sier seg da selv at en røramp på 100w må opp i atskillig mer volum enn en på 15w for å oppnå "godlyden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr vel i utgangspunktet å kjøre ampen såpass hardt (høyt) at utgangsrøra "brekker" / vrenger. Det er da man, etter manges mening, får det beste ut av en god røramp. Det sier seg da selv at en røramp på 100w må opp i atskillig mer volum enn en på 15w for å oppnå "godlyden".

Ja, takk, selvførgelig :D Vi snakker vel da om volum 6+ :ninja:

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.