Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål angående kjøp og salg av gitar og forsterker


JohnnyRubber

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Usikker på hvor jeg skulle legge den tråden, så det er fritt frem å flytte :)

Her er iallefall greia:

Jeg kjøpte for noen år siden en brukt Epi ZW Les Paul av typen bullseye, fordi jeg syns den så grisefet ut. Nå har jeg blitt eldre, fått et lite snev av vett og gitaren skal derfor bort. Jeg kjøpte gitaren brukt for 5500,- og har kostet på den 1800,- i elektronikk etter det (EMG 81/85). Den har noen få hakk og diverse, så hva er real pris for gitaren?

Mulig jeg har noen småkids som vil ha den. Er det helt 100% moralsk feil av meg å si "vel, nypris på gitaren er 9500kr, og jeg har kostet på den ny elektronikk. Det vil si at største forskjellen på denne og den Zakk Wylde spiller på er treet i kroppen, og det merker du ikke noe av. Eller, når jeg tenker meg om er største forskjellen at du skal få denne 30k billigere. På grunn av hakkene skal du få den for 6,5k. Strekker du deg til 7k skal du få med en heftig dist. pedal og gitarkasse"?

Har også en billig strat kopi av typen morgan som jeg har bygd om litt. Matt-sort lakk, ny elektronikk fra GFS (2x GFS rail pups, 1x rail hb, nye pots og ledningsnett etc), fått ny feet plekterplate og litt diverse. Hva tror dere kan vær verdien på denne?

And now, for something completely different!

Når alt dette er ute av hus må jeg nesten gå til innkjøp av ny half stack. Tenker da selvfølgelig på JCM800 eller noe lignende (er da det alle de fete gitaristene har?). Ebay er vel da det eneste valget jeg har. Hva skal jeg se etter når jeg kjøper JCM800? Hva er realistisk pris? Hva i alle dager er dette?

Har noen tips til andre fete forsterkere? Ute etter en feit sound alà

,
,
etc

På forhånd; takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang Epien: jeg har nøyktig likedann gitar, med 81/85, men uten noen hakk så vidt jeg kan se. jeg kjøpte den brukt jeg også, og ga 4500,- inkl pickups'a. når du sier at du har fått mer vett, mener du at du synes den er harry eller at du ikke synes den er bra å spille på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, angående förstärkaren: Ska den brukas i bandsammanhang(jag får intryck av det :) )? Hur många kanaler behöver du? Har du behov för en clean-kanal?

Jag skulle hellre köpt brukt här i landet än på E-bay men det kanske är många som är oeniga med mig angående detta, så..

Checka JCM 800 som du nämner, JCM 2000 DSL 100, Jet City och Orange Tiny Terror. Det är i grund de förstärkarna som jag har landat på som klarar av att göra en jiiikligt bra rockvreng av de jag har/har haft. JCM 900 och ENGL funkar också men jag skulle hellre valt nån av de första fyra. Det finns såklart andra också.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang Epien: jeg har nøyktig likedann gitar, med 81/85, men uten noen hakk så vidt jeg kan se. jeg kjøpte den brukt jeg også, og ga 4500,- inkl pickups'a. når du sier at du har fått mer vett, mener du at du synes den er harry eller at du ikke synes den er bra å spille på?

At den er harry. Gitaren er jo konge å spille på!

Epi'n kan du vel få 3000 max 4000 for. Å prøve å lure noen småkids til å betale overpris er vel ikke akkurat det samvittigheten din vil håper jeg.

Carburetors spiller på Mesa dual rectifier og engl powerball eller fireball(bytter på litt på).

Mesa er nok litt utenfor mitt budsjett, med et par lapper eller åtte :)

En fireball er vel litt mer mitt budsjett, ja :)

Hej, angående förstärkaren: Ska den brukas i bandsammanhang(jag får intryck av det :) )? Hur många kanaler behöver du? Har du behov för en clean-kanal?

Jag skulle hellre köpt brukt här i landet än på E-bay men det kanske är många som är oeniga med mig angående detta, så..

Checka JCM 800 som du nämner, JCM 2000 DSL 100, Jet City och Orange Tiny Terror. Det är i grund de förstärkarna som jag har landat på som klarar av att göra en jiiikligt bra rockvreng av de jag har/har haft. JCM 900 och ENGL funkar också men jag skulle hellre valt nån av de första fyra. Det finns såklart andra också.

Skal brukes i bandsammenheng, ja :)

Hadde vært greit med en cleankanal, men er vel egentlig ikke noe behov. 3-kanals hadde vært det definitivt beste, men er vel kanskje mye forlangt :)

Tusen takk for svar! Skal sjekke ut de du nevner her :D

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du behöver en cleankanal (äh, vad ska du med den till? :) ) så kan du stryka Tiny Terror från listan. Ska du ha mer än 2 kanaler så blir det väl nästan bara JCM 2000 kvar av de jag nämnde först, eller egentligen så har den bara två kanaler, men två modes per kanal.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å ha det klart så mener jeg naturligvis GNR da Slash var med. de som nå kaller seg GNR er jo kun Axl sammen med noen ukjente snåle folk. Velvet Revolver er nærmere ekte GNR enn de som i dag kaller seg GNR med andre ord.

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUFFTUFFTUFF: Man vet da aldri når man virkelig trenger en clean-kanal :D

Kjekt å ha, rite?

Ampbudsjettet blir vel liggende på 10-12k. Så kommer vel ett 1960A i tillegg :)

Er dette noe å ha?

If it´s clean it aint rock´n´roll :) .

Den Jet Cityn som du länkade till är ABSOLUT nåt att ha, kanonbra amp. Den finns även som 20 och 50 wattare och alla tre skulle säkert funka bra för dig (inte 20 wattaren om du vill ha mer än en kanal då).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.