Web Analytics
Jump to content

Music Man-forsterkere

Metalbrain
 Share

Recommended Posts

Hei! Lurte på hva folk her vet om Music Man-amper? En venninne av meg av meg har en gammel og slitt combo. RP-115 tror jeg den het, og hun vurderer å selge den. Hvor mye går disse for? Er de i det hele tatt noe å samle på? Har søkt litt rundt, men finner ikke så mye info om disse forsterkerne. Så dog ut som om den hadde to rør stående i bak.. Er det hybrid eller fullrør? Den låt i grunn litt kult - om veldig stoner-ish vreng.

Noen som vet noe om disse? Visste ikke at Music Man lagde forsterkere en gang før i dag jeg, da. :P

Personlig syntes jeg de låter utrolig kult. Fattern hadde en bassforsterker som låt dritfett og den gamle gitaristen i bandet mitt har en. (Gitar) Ikke koster de så mye hell. Gjorde en del research når fattern skulle selge sin og tror vi endte på 4000 for topp og 1x15 kabinett

De aller fleste Music Man-ampene er hybrider med transistorpreamp og rør i utgangen. Det er skikkelig kvalitet og de er kjent for å kunne spille umenneskelig høyt, så det bør ikke være særlig problematisk å få solgt den. Pris har jeg ingen formening om.

Music Man amper har ikke veldig høy markedsverdi. Tror det er litt sånn "love - hate" amper, noen elsker dem, andre griner på nesa. Har bare prøvd én, en R 110 som en i bandet vårt har på reserven... Det er en liten hybrid på 50 w, en clean kanal, og en gainet. Den låter kanon, og spiller utrolig høyt. Den er fra midt på 70 tallet, ser ut som den har vært med på et par verdenskriger, men fungerer upåklagelig. Eieren mener at han har sett slike i god stand på ebay for ca 3 k. :)

Musicman ampene er hybridamper med rør i utgangen.

De aller tidligste hadde også fasesplitterrør.

Som Castor skriver så var dette topp amper da de kom

og Clapton, Knopfler og Johnny Winter var blandt de som brukte Musicman.

Jeg kjøpte en 410HD ny den gangen og var veldig fornøyd med den.

I dag er det en jeg spiller sammen med som eier den gamle ampen min,

og vi har gjort noen tester med den for å finne ut hvordan den låter.

Denne 4x10" modellen fra Musicman er svaret på Fender Super Reverb,

men låter en del stivere enn en original Blackface SR,

og må også opp i høyere volum før den begynner å låte bra.

Antakeligvis låter den varmere ved høyere volum når utgansrøra blir kjørt litt,

slik at de får være med på å prege lyden i større grad enn transistor preampen.

Brukt så går disse ampene for hyggelige priser, og det er mye amp for pengene.

410HD ampen fungerer også flott på Rhodes piano og munnspill.

Okey! Kult! Skal prøve å få tatt et bilde av den, Google er min venn, denne her er det:

l_47153fef878b4ffd9257db7dbb1e3568.jpg

Kan legge den opp på kjøp og salg her på forumet hvis for henne hvis hun vil selge den. Tror dog den trenger litt fiks, den er ganske slitt, og frontpanelet satt ikke engang ordentlig fast. Hun hadde tydeligvis fått den av stefaren sin, og han brukte den da han spilte i band. Tror den har fått kjørt seg litt, men merket at den spilte høyt! Var langt over hjemmevolum når man bikka over 1 på volumet.

Edited by Metalbrain