Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille ute når det er kaldt


Espen Larsen

Anbefalte innlegg

Hei, det er meningen at jeg skal være med å kompe på 3 sanger i friluft (el. bass) til helgen når det er meldt sprengkulde, dvs. kanskje ned i 10 minus der jeg bor. Vil dere fraråde dette på grunn av at treverket på instrumentet kan bli ødelagt?

Endret av Espen Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sette gitaren ute i enten en gigbag eller kasse, og så en liten stund før vi skal spille så tar jeg den ut og lar den stå ca 15-20 min. Så må du bare regne med at den må stemmes utrolig mange gang i løpet av konserten. Så må du være like nøye med å la den tilpasses varmen som kulda, for det er ikke alt treverk som liker den endringen like godt.

Men det skal gå helt fint, jeg har spilt ute i rundt 20-25 minusgrader før. Gitaren tålte det, fingrene mine tålte ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansker uten fingertupper er et must. Det samme er en varmepakning eller to i hver lomme på den tykke gode jakken du har på. Og lue av noe slag.

Offtopic

Snakket forresten med en bekjent om "kaldspilling" her om dagen, han spiller trompet. Etter lang forskning har han funnet ut at det beste som er for at ventilene på trompenten ikke skal fryse, er hjemmebrent. Funker bedre enn vodka og rødsprit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.