Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Gibson Les Paul Dark Fire.


TUFFTUFFTUFF

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg kan huske var du en av de mest fremtredende slakterne :D

Vet ikke om jeg var av de mest fremtredende? Men jeg ytret helt sikkert at dette ikke var noe for meg, og at jeg heller ikke hadde helt sans for finishen, og det står jeg for fortsatt. Tenkte bare ikke å forsure TUFFS tråd med det nå..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

He, he, jag tåler definitivt att någon ställer sig på den negativa sidan av Gibsons nys uppfinningar och om tråden spårar ut till "för eller mot" så gör det mig ingenting :) .

Jag måste erkänna att jag har litt svårt för att förstå motstånden till teknologien i gitarren. Jag förstår absolut om någon inte tycker att det är värt de extra kronorna det kostar, eller om utseendet inte faller i smak, det förstår jag. Men om man får välja, mellan två helt lika gitarrer för samma pris, bara att den ena har ny teknologi och den andra har helt vanlig gammaldags teknologi, då har jag litt svårt att förstå om någon skulle välja den gamla. Det som en del menar, att man ska kunna stämma gitarren själv motsäger ju inte att man har en gitarr som själv gör jobben, det gör det ju bara enklare. Men förklara gärna för mig om det är något jag har missat. Obs, jag är absolut inte ute efter att "försvara min nya gitarr" bara så att det är sagt :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var drittøff, TUFFTUFFTUFF.

Likte veldig godt den svarte bindingen kombinert med lakkeringen. Humbucker og p90 er også en vinner for min del (BFG ser forferdelig ut).

Dette med mye elektronikk kan vel sikkert være veldig bra og jeg håper å høre hvordan du syntes det fungerer.

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å bypasse robotstemmeskruene, eller kalibrere de? Tenker om du bytter til annen nøtt, type Buzz Feiten, da vil du jo stemme gitaren bittelitt annerledes. Jeg er også litt nysgjerrig på hvor nøyaktige stemmingen er. :) Om du kan si noe om det så er det knall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, då ska vi se..

Oida! Regne med du ikkje bytta den likt med sg´n

He, he, riktigt, SG + Les Paul Studio Faded + pengar = Dark Fire

Må bare spørre,hvordan er vekten på den? Den må da veie litt ekstra tenker jeg?

Elektroniken väger nog inte mycket extra, den känns inte speciellt tung i alla fall. Jag hittade siffran 3.6 kg på internet, vet inte riktigt hur det är i jämförelse, men jag skulle kunna tänka mig att det är ganska (Les Paul)standard :) .

Er det mulig å bypasse robotstemmeskruene, eller kalibrere de? Tenker om du bytter til annen nøtt, type Buzz Feiten, da vil du jo stemme gitaren bittelitt annerledes. Jeg er også litt nysgjerrig på hvor nøyaktige stemmingen er. :) Om du kan si noe om det så er det knall.

Buzz Feiten vet jag inte riktigt vad det är, men ja, man kan stämma gitarren själv om man vill. Jag har inte hunnit sätta mig in i allt men som jag har förstått det så kan man ställa in ganska exakt hur man vill att stämningen ska fungera. Den har också nån slags inbyggd guide som man kan använda när man intonerar gitarren (gitarren visar hur mycket man ska skruva på skruvarna). Jag har inte testat hur exakt stämningen är, men i mina öron så blir det lika bra som när jag stämmer själv med tuner, jag har inte kännt något behov för att stämma gitarren noggrannare i alla fall. När de första Robot-gitarrerna kom så hörde jag nåt om att stämningen inte var så bra, men jag antar att Gibson har rättat upp i det problemet för länge sen, jag har inget att klaga på angående stämningen i alla fall :) . Jag vet inte vad mer du vill veta, men det verkar vara ganska enkelt när man väl har förstått hur det fungerar (alla funktioner styrs genom en endaste volymratt så man må fickla litt med den innan det börjar bli logiskt). Man har 88-100 stämningspresets som man kan lagra i gitarren och de stämningarna kan du välja själv vilka du vill att de ska vara och det tar under en sekund att stämma om gitarren till en helt annan stäming. Väldigt praktiskt om man driver med stämningsbyten (vilket inte jag gör :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbucker og p90 er også en vinner for min del (BFG ser forferdelig ut

Åh fan, snackar du skit om BFG, fan ass, där går gränsen, var bor du?

Nejdå :) .. men det går att göra några enkla "mods" så att den ser bättre ut. Men jag är jiiikligt sugen på att få bindings på min BFG, kan det ordnas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.