Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til reverb og tremolo


Æljen

Anbefalte innlegg

Ja, for å starte så har ikke jeg vært så stor fan av pedaler, kjørt mest kabel rett i amp og vært fornøyd med det.

Så starta jeg i ett band for noen år tilbake der musikken var ganske forskjellig fra hva jeg var vant med å spille. Der trengte jeg litt delay, ekko, verb og tremolo. Prøvde litt forskjellige modulasjonsenheter og falt på vox tonelab og det funka det men....

Jeg syns effektene forsåvidt er bra, men det er ikke bypass på ampsimulèringen og det ødelegger alt.

Vil ikke ha pedaler som farger lyden er vel det som det bunner i her.

Har bestilt meg ekkopedal og har EP og RC booster fra Xotic fra før så nå er det reverb og tremolo jeg først trenger.

Er hypp på å prøve Z-Verb tanken til Dr Z da jeg selv spiller på Z-28 men den er litt over mitt budsjett.

Noen som har noen forslag til bra tremolo og reverb som ikke koster mer enn 2000-2500 per pedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om Holy Grail. Eventuelt en Malekko Chicklet om du kun trenger fjærklang.

Av tremolo bruker jeg en Line 6 Tap Tremolo, som er veldig kurrant.

Men den flotteste tremolo-effekter jeg har vært borti har vært med en Moog Ring Mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å anbefale T-Rex Tremster som tremolo, fordi den låter bra og i tillegg er lett å justere underveis. Den har mulighet for inntil 15dB boost, så den kan også gjøre signalet litt "feitere" dersom du er ute etter det. Den er imidlertid ikke helt transparent dersom du ønsker en tremolo som kun skal fungere som variabelt volum. Selv har jeg endt opp med en Vox Cooltron Vibravox, som er en schwææær sak å ha på brettet, men lyden er fantastisk.

Danelectro har en tremolo i Cool Cat-serien som visstnok er en klone av Demeter sin tremolo - veldig ok i forhold til prisen, faktisk (ca 500 kroner). Har også prøvd Mad Professor Mellow Yellow Tremolo, og den var heller ikke noe dumt kjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk hørt mye bra om danelectro tuna melt tremolo til tross for at den er ekstremt billig.. Der kan du få feit, seig tremolo, i tillegg til choppa-choppa a la ringmod..

har denne, låter ikke så galt den, men byggekvaliteten er så som så. Knotten som styrer hastigheten er falt av og forsvunnet på min, så nå må jeg styre tempoet med en skrutrekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka ut Mad Professor Mellow Yellow Tremolo og der trur jeg tremolojakten var over. :)

Fikk spørsmål om å kjøpe en brukt Malekko Omicron Chicklet.

Syns den virka enkel og transparang på youtubeklipp, noe som jeg setter høyt.

Så da står det litt mellom Holy grailen og Malekko Omicron Chicklet.

Virker som det er litt fler muligheter på grailen men jeg skal jo bare ha litt rokcabillyverb så det kan jo hende at malekkoen er akkurat nok.

Tar gjerne i mot innspill her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.