Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plateselskap og kontrakt?


Vindfal

Anbefalte innlegg

Hei, demoen/første albumet (inneholder 8 låter) begynner å ta form. Og jeg begynner å bli litt interessert i å ta kontakt med et plateselskap. Jeg har ikke veldig mye erfaring innen dette med plateselskaper, har lest "hjelp jeg er i popbransjen" men føler det er hadde vært greit med litt av andres sine syns pungt på tankene mine. Jeg sendte Nuclear Blast en mail i går, og fikk svart om at jeg bare kunne sende dem en demo, og så skulle de kontakte meg etter de hadde hørt den, med gode/dårlige resultater. Men så er det noe jeg lurer på, en x-kamerat av sa at nuclear er noe man ikke brude blade seg inn i, og at jeg heller burde satse på de "mindre" selskapene. Hvorfor vet jeg ikke? Det er her jeg føler at det er greit med litt rådgiving ifra noen med litt peil. Som artist er jeg ikke interessert i å måtte gi ut plate hvert år, men jeg er fremdeles veldig for det å gi ut cd gjevnlig. Og jeg ser på det å lage musikk mer på som å male et "bilde/lydbilde" og skape kunst, enn å lage musikk i seg selv. Hva burde jeg gjøre? Takk på forhånd. (Beklager om jeg virket helt tett i innlegget. Har som sagt ikke mye erfaring inne plate delen av den store musikkverden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye innsikt i Nuclear Blast, men de har en tendens til å få artistene til å bli typisk mainstream metal, og diverse annet. Hvis du hører på Sonic Syndicate sitt første albumet, og de nyeste singlene, så kan du jo høre hva som har skjedd med dem :P

Vet ikke hvor relevant dette svaret var, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.