Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips til kjøp av gitar


SupaScoopar

Anbefalte innlegg

Har en Fender jaguar som jeg har tenkt og selge, og skal kjøpe ny gitar.

Men er ganske uerfaren med hvilke gitarer som er bra, pågrunn av att jeg ikke har prøvd så mange gitarer, pga musikksjappa der jeg bor er lita. skal til oslo snart, og der håper jeg på og få prøvd litt flere gitarer på større musikkforettninger.

Spiller en god del metal, blant annet black sabbath, pantera og avenged sevenfold, men er også veldig glad i alternativ rock. Tenkte at jeg kansje burde se på Jackson eller Ibanez, men aner ikke hvilke modeller som er bra. Syntes også Gibson Les Paul er flotte gitarer, men har hørt att de er vanskelige og shredde på, og liker ikke helt mangelen på whammy bar.

Prisklassen jeg tenker på er 10-13 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil gått for en Gibson LP Standard/Classic eller en Ibanez RG/S prestige-gitar.

Finnes maange gode gitarer i den prisklassen. Spesielt brukt.

Jeg tenker at du hadde vært fornøyd med en gitar med gode passive mikker.

Både Ibanez og Gibson er flott, men på to heeelt forskjellige måter. Hva som passer deg best, er det bare du som kan bedømme.

Ville også sett på PRS:

Og ikke minst Schecter Hellraiser:

Schecter er helt fantastiske gitarer til metal.

Ellers:

Som nevnt.. Ibanez vs Gibson kan ikke bedømmes over nett.. Du må prøve dem begge og se hva som passer deg best. har både Les Paul og Ibanez selv, men elsker dem begge på hver sin ubeskrivelig måte.. Det er kanskje lettere å schredde på Ibanez, men det er heller ikke umulig på LP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez veit jeg duger hvertfall omtrent minst like mye som les paul.

Lyden med eller uten gain vil selvfølgelig høre annerledes ut mellom de gitarene, men det tipper jeg du er klar over.

Vil du kjøpe ny eller brukt gitar?

Jeg kjøpte første gitaren min ny, alle andre ble kjøpt brukt og jeg fikk svæææært mye gitar for pengene.

Har nå en lur gitar på vei sjøl, var jeg deg ville jeg sjekka ut de siste Ibanez J-custom som ligger på Finn.

Det er Ibanez sin toppserie som kun ble produsert for det japanske markede.

Her er linker til de forskjellige; (Linker ikke til den med Black Onyx finish, for den er på vei til meg :D )

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24873079

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24608790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer stekrt en Schecter hellraiser. Men lurer på en ting, når jeg kjøper gitar er jo lydn selvfølgelig nr1, men er også ganske kresn på att den skal se ut som jeg har lyst til.

Og har lyst og se litt mere på les paul, hvilke modeller av les paul får man i svart uten Pickguard? og kan pickguarden skrues av alle les pauls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke noe grisefinere enn en Ebony Les Paul Standard uten plekterbrett (ok, muligens en Ebony Custom ^_^ ) Denne har jeg for øvrig byttet pickups på etter bildet ble tatt, SD Distortion i bridge og SD '59 PAF i neck.

IMAG0126.jpg

Endret av WillieG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et nyere bilde, dårligere kvalitet men med Seymour Duncans. Har også sansen for Fender Jaguar, hadde en 1964 modell en gang på nittitallet som jeg solgte altfor billig. Men den er jo kanskje ikke en utprega metal-gitar da. Er det en japaneser du skal selge?

blackbetty10.jpg

Endret av WillieG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superstrat:

ESP M-II

Jackson SL1/SL2

Ibanez RG3120

EBMM Axis eller Petrucci

Alle har tremolo, humbucker i bro, er veldig lett spilte og går for rundt 7000-12000 kr brukt.

Om du skal ha Les Paul type gitar, så er definitivt ESP EC og PRS Singlecut blant de mest lettspilte du får (Gibson Les Paul Axcess også, men de er såpass sjeldne og dyre i Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et nyere bilde, dårligere kvalitet men med Seymour Duncans. Har også sansen for Fender Jaguar, hadde en 1964 modell en gang på nittitallet som jeg solgte altfor billig. Men den er jo kanskje ikke en utprega metal-gitar da. Er det en japaneser du skal selge?

blackbetty10.jpg

Nydelig gitar det dær.

tror Jaguaren er fra mexico, men faktisk ikke helt sikker. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0141710300# er prikk lik den dær. Kjøpte den på Tre45 i trondheim i fjorsommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.