Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stenging av gjenåpnede tråder


Norstorm

Anbefalte innlegg

Mhm. Hvis vi aldri stenger slike tråder, så varer det ikke lenge før noen poster "Hva er det med alle disse trådene som bumpes i tide og utide?? Vi har da en tråd om "tema" allerede! Kan ikke folk søke litt??

Og de udugelige moderatorene, følger de ikke med i det hele tatt?" og så videre.

Det skal ikke være lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest gir det mening når gamle tråder blir stengt pga. bump av en som har forvillet seg inn i noe eldgammelt og begynner å argumentere hissig med noen som ikke har vært innom forumet de siste to årene. Det finnes allikevel en del tråder som har blitt stengt grunnet bump, der jeg ikke helt ser poenget i å avslutte temaet hvis det fremdeles er interesse rundt det.

Da forumet nettopp hadde fått splitter ny software var det veldig mange urgamle tråder som ble pustet liv i, men det var fordi brukere fikk anbefalt tråder som inneholdt lignende temaer, og disse trådene var svært ofte fra GitarNorges barndom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Moderatorene her har tydeligvis ikke forsått meningen med forum, at folk kan finne hjelp og dele info, samt selge, kjøpe og bytte utstyr. En tråd som er mer enn 8 mnd gammel kan være meget aktuell fremdeles. Og et nytt innlegg i en gammel tråd kan kaste interessant lys på det som står der fra før.

Enig med tidligere talere som påpeker at moderatorene er på en powertrip og oppfører seg arrogant. Flott for dere at dere har deres egen sandkasse å leke konge i, men det gjør forumet dårligere enn det kunne vært, og virker mot et forums hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg få si at moderatorjobben som blir gjort her er frivillighetsarbeid.

Vi gjør det vi må gjøre for å holde forumet ryddig og ordentlig, så det skal være lettest mulig å finne den informasjonen man trenger, både for nye og gamle medlemmer.

Hvis en gammel tråd med kommentarer fra så og si kun inaktive medlemmer blir bumpet, så kan det være like greit å stenge hele tråden, og oppfordre til å starte en ny. Dette burde alle skjønne.

Hvis tråden fortsatt er aktuell, og det er mye å lære fra den, så kan den like gjerne stå. Men et diskusjonsfora trenger også aktive medlemmer for å fungere, derfor oppfordrer vi til å starte nye tråder om eldgamle emner.

Hvis vi skulle latt forumet bare gå sin gang, som du foreslår Slartibartfast, så ville vi endt opp med et forum med masse rot og krangel.

Det er da fora dør og blir redusert til tullefora som det gamle riff-forumet. Dette er det vel egentlig ingen som ønsker.

Vi har mange folk med masse kompetanse som poster på dette forumet, og hvis vi ønsker selskapet til voksne erfarne folk, så må vi også holde en viss standard også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorene her har tydeligvis ikke forsått meningen med forum, at folk kan finne hjelp og dele info, samt selge, kjøpe og bytte utstyr. En tråd som er mer enn 8 mnd gammel kan være meget aktuell fremdeles. Og et nytt innlegg i en gammel tråd kan kaste interessant lys på det som står der fra før.

Enig med tidligere talere som påpeker at moderatorene er på en powertrip og oppfører seg arrogant. Flott for dere at dere har deres egen sandkasse å leke konge i, men det gjør forumet dårligere enn det kunne vært, og virker mot et forums hensikt.

Kan du gi meg et eksempel på en så fersk tråd vi faktisk har stengt på denne måten? Jeg kan ikke se at dette har vært noe stort problem, men vi kan jo ha vært for raske på avtrekkeren eller gjort en feilvurdering.

I all hovedsak er det tråder som gjerne er mange år gamle, hvor flertallet eller ingen av deltagerne lenger er aktive på forumet vi stenger. Dette er ikke arroganse, det er et forsøk på å hjelpe folk til å få i gang en fruktbar diskusjon - ved heller å starte en ny tråd, eller å delta i en ferskere eksisterende tråd. Dette er altså ikke noe vi praktiserer for å irritere eller fornærme folk, derimot er det basert på erfaringer gjennom mange år med hva som fungerer, og ikke fungerer på et forum.

Hvis de spøkefulle kommentarene fra andre forumitter om "episke bumper" osv oppfattes som fornærmende kan vi jo selvsagt vurdere å slette disse. Hvis moderatorer har ordlagt seg uheldig i slike sammenhenger beklager vi det, og lover forbedring.

Edit: Jeg ser du har postet 1 enkelt post (pluss denne) totalt sett hvis vi ser bort fra kjøp/salg, så dette er vel neppe noe som har rammet deg? Men du har kanskje lest mange poster på forumet gjennom tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å lage regler og moderere slik at samtlige medlemmer blir fornøyde.

Jeg finner det faktisk litt provoserende at du skriver "at vi er på en powertrip" og "leker konge". Det kan kanskje skyldes at forumreglene ikke er akkurat slik du ønsker, og at modereringen derfor ikke faller i din smak i alle henseende?

Jeg deltar selv på flere fora der jeg er vanlig medlem, og det er ikke bestandig slik at jeg er enig i alle regler og tilhørende moderering. Det er noe jeg må finne meg i. Det samme gjelder andre, rimeligvis. Hvis ikke tror jeg de fleste av oss trenger et eget privat forum der vi kan poste selv, og moderere selv. Kan bli litt ensformig i lengden.

Når man skal moderere noe som er "på grensen" til hva man skal moderere, er det klart at vi kan falle ned på feil side med hensyn til avgjørelsen, og at det kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.