Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stenging av gjenåpnede tråder


Norstorm

Anbefalte innlegg

Dog det skjer sjeldent.

Hvis jeg leste en gammel tråd fra føer Ålesund brant ned, og fant ut at åj, detta var interessant..

Åsså skriver jeg en mening i den tråden, ja så blir den jo stengt med da påfølgende melding:

"Ja, du poster i en tråd som ikke har vært aktiv på 8 mnd. Hurra til deg!"

Dette har jeg sett blitt gjort flere gang...

Hva er DET forno liksom??

Hvorfor blir slike tråder gang på gang arrogant stengt?

Nytter ikke å svare noe så dumt nå, som: Nei, vi var ferdig med saken... eller.. hvorfor åpne noe så gammelt igjen.. o.s.v..

akkompagnert med en av mine første tråder, som trass kraftige spydigheter faktisk ble holdt åpen helt til jeg begynte å kværulere gjentagelser for vendetta.

Sorry ass, men av og til virker det bare som administrasjonen her er på en kraftig power trip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sikter til den tråden jeg akkurat stengte nå, så er det fordi vi har en tilsvarende tråd som faktisk er aktiv. Ellers er det stort sett ikke noe vits å ha en tråd åpen når samtlige som var aktive i den ikke har vært aktive på forumet på flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Aphelion sier, er det veldig ofte at temaer som blir hentet fram fra gamle tråder, allerede ligger i "levende" tråder. Et annet problem med gamle tråder er at nåværende forumitter svarer på og til medlemmer som ikke har vært innom her på flere år. (f.eks.) Hvis det er et tema man gjerne ville diskutert mer over, er det jo bare å lage en ny tråd. Det er ikke verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med Norstorm. Hvorfor ble denne tråden her stengt?

http://forum.gitarno...kunne-av-teori/

Tråstarter (og sikkert du også?) hadde fått et så godt svar på det generelle spørsmålet som det var mulig å gi? Diskusjonen hadde sklidd ut til en diskusjon om hvorvidt teori var nødvendig for å kunne lage god musikk eller ikke. Veldig konstruktiv diskusjon? Neppe. Om det hadde kommet mer fornuftig ut av det hvis det hadde blitt diskutert videre? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet forum, betyr samlming til diskusjon..

Jeg mener, her er det skikkelig mye dobbeltmoral ute og går.

Er det ikke det vi er her for da, så lenge ikke forumet blir rotete, og folk er ufine?

Er det noe du føler du ikke får diskutert med de du vil diskutere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan man mene mye om, og jeg er helt sikker på at hvis du graver, så klarer du helt fint å finne eksempler på at tråder ikke burde ha blitt stengt. Helt enig i det.

Så lenge jeg har vært her, har vi stengt gamle tråder. Har egentlig ikke tenkt så mye over den saken. Men for å oppsummere, så vil jeg påstå at hvis ser på slike tråder som vi stenger, så har de dette til felles:

- Temaet er allerede oppe i en tråd som det er liv i.

- Tråden er full av poster fra folk som ikke deltar mer, bortsett fra The Euphor.

- Den som trekker fram posten, har et ensifret antall poster på telleren, eller maks to, og da er det første tallet et to-tall. Slik sett kan posteren heller starte sin egen tråd.

- Tråden er gammel, spørsmålet er allerede besvart, og tråden handler om noe annet enn topic tilsier.

Så summa summarum, jeg klarer ikke helt å se hva denne indignasjonen dreier seg om. Rapporter heller tråden, da vel, hvis innholdet er så fantastisk at det er en synd og skam at den ble stengt.

"Teoritråden" over var detjeg som stengte, og jeg var litt i tvil. men trådstarter har ikke bare forlatt forumet, men faktisk bedt om å få profilen sin slettet. Så har den ligget død i ti måneder, før et medlem med tre poster vekker den til live.

Tre grunner altså, slettet medlem, død i ti måneder, og blir bumpet av et nytt medlem som da heller kunne ha startet en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det finnes aktive tråder som dekker emnet bør det legges inn en link som leder til det temaet.

Det er et avveiningsspørsmål hvorvidt det er enklere å ha fire tråder med samme tema fra ulike "epoker", spesielt om temaet er tidløst.

Hvorvidt temaet er å anse som fortsatt interessant blir opp til hver enkelt moderator å avgjøre, vi holder ikke avstemming på bakrommet om slike ting. Personlig er jeg nok litt glad i å ikke stenge tråder, da det gjerne har kommet noen gode argumenter - selv fra folk som ikke er aktive lenger - men igjen, det avhenger av tema. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så håper jeg at vi holder sånne "haha, epic bump"- kommentarer til aktive brukere som poster en del som gjerne har "gått i baret" og bumpet noe fra 2005. Jeg har i hvert fall aldri "ledd" av nye brukere som bumper noe gammelt, og kan ikke huske å se at andre har gjort det heller. Det bør dere rapportere, hvis det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.