Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Slash Custom VS R8 VS R9


Borge

Anbefalte innlegg

Hentet fra denne tråden hvor testen er lagt ut: http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/116068-slash-signature-vs-1958-vs-1959-reissue.html

Hello!

This is the test of three great Gibson guitars:

Slash Custom Signature Les Paul

1958 Reissue R8

1959 Reissue R9

Guitars have been tested through EGNATER Renegade amp, same settings at the same place & time. There are lot of riffs and licks, from Zepp stuff, Guns, classic rock to metal riffs and solos, and some clean sound & blues stuff.

Hope you'll enjoy, feel free to comment and ask questions. Check my videos for other guitars.

Played and tested by:

Alan Dovic

Thnx to "Gitarski centar" - Marko & Stef for used gear & guitars

Personlig så er jeg ganske overrasket over dette. Ja, lyden er tatt opp med kamera. Men alikevel så hører man klar og tydelig forskjell på gitarene (og pickupene de leveres med, alle tre gitarene er Stock og umodifisert fra fabrikk, alle tre kommer fra Gibson Custom Shop).

Foretrekker helt klart Slash Custom'en lydmessig sett (nå er jeg veldig glad i SD APH1 pickupene også da)... Men det som overrasket meg mest var at jeg helt klart også foretrekker lyden av R8'en fremfor R9'en!

Bruk 480P for best mulig lyd (som vanlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var forbausende lite forskjell på Slash'en og R8. R9 hørtes litt mørkere ut enn de andre to, og låt definitivt best clean, synes jeg. Hvordan det egentlig låter, klarer man jo ikke å få ut av et såpass dårlig tube klipp, men det er en annen sak.R8 fikk vi vel ikke høre clean? Litt vanskelig å sette preferanser ut fra det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatormelding:

Vi moderatorer må også få lov til å poste på forumet som privatpersoner. Jeg kan i og for seg ikke se hvem som skal kunne forlange at vi skal være mer "saklige" enn andre medlemmer når vi ikke er ute i moderatorærend. Vi er her på forumet for å kose oss i første rekke, vi også.

Jeg kan godt begynne med å poste kun supersaklige poster, men da får dere begynne med å betale meg.

Det å dra "moderatorkortet" er altså ikke videre lurt. Vi har veldig lav terskel for hva vi synes er OK av denslags i vanlige tråder.

Denne meldingen er informasjon i "moderatorærend", og skal således ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.