Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Synging - Teach Yourself To Sing


kroffer

Anbefalte innlegg

I dag var jeg nede på en av musikkforetningenge og kjøpte meg en bok om synging. Den heter Teach Yourself To Sing (ISBN 0-88284-665-5), og er en nybegynner-bok som tar for seg the basics innen synging. Jeg har ikke ambisjoner om å bli noen tenor, men heller å være trygg på at jeg kan synge rent sammen med gitaren. Det følger også med en CD slik at man kan høre hvordan det skal gjøres. Ich früe mich :D

Noen andre som har prøvd slike bøker eller sånnt? Tips-råd-kommentarer mottas med takk :)

mvh Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ikke sett noen bøker om det, men jeg pleier å synge med når jeg øver på durskalaen, samt synge en tone og så spille den. Er bra øretrening og. Begynner å kunne synge de vanligste intervallene noenlunde reint etterhvert :)

En bok er sikkert en god løsning, er alltid bra å ha noen gode råd og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synging er dels en ting som kan læres, og dels en medfødt greie.

Jeg er født med en ganske stygg stemme. Kunne aldri blitt soloartist - samme hvor mye jeg øvde. Men til koring kan det funke ganske greit. Man kan se på stemmen som et instrument: Noen er bedre enn andre. Og derfor kan også de som fra naturens side har en veldig bra stemme bli enda bedre enn de som har en dårlig stemme.(Spørs selvsagt på målestokken.Sang bob dylan dårlig?) Men en som øver mye kan få max ut av den stemmen han har - og alle kan forbedre seg mye.

Det er i alle fall mine personlige meninger om saken...

Og ps: en tenor kan det hende du er uten at du har sunget så mye som en tone før:D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg er født med en ganske stygg stemme. Kunne aldri blitt soloartist - samme hvor mye jeg øvde.

Det viktigste er vel igrunn hvor god kontroll du har over stemmen. Akkurat hvordan den høres ut er mindre viktig, dersom du spiller(synger) rock eller lignende. Axl Rose anyone? Egentlig en forferdelig stemme, men han har kontroll over den, og den passer perfekt til musikken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født med en ganske stygg stemme. Kunne aldri blitt soloartist - samme hvor mye jeg øvde.

Det viktigste er vel igrunn hvor god kontroll du har over stemmen. Akkurat hvordan den høres ut er mindre viktig, dersom du spiller(synger) rock eller lignende. Axl Rose anyone? Egentlig en forferdelig stemme, men han har kontroll over den, og den passer perfekt til musikken. :)

Tja.

Stemmen min gjør seg egentlig ikke til noe annet enn enkel koring.

Du har rett i at man ikke må være teknisk dyktig for å synge rock, men man må allikevel ha et fett særpreg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.