Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye preamp rør til Vox AC30


Andr3as

Anbefalte innlegg

enig med GunnarpåMo. de som brenner for matching av rør er de samme som selv matcher og selger rør. de later som om dette er nødvendig og kult, siden folk lar seg lure til å betale mer.

hvis man bygger en hifi-transistoramp er det fint med perfekt matchede komponenter uten forvrengning.

til gitar er det motsatt.

jeg vil anbefale å selge rørtesteren. kjøp flere rør for pengene. bruk ørene og gitaren som fasit.

hvis man virkelig er opptatt av de små nyanser ved match/mismatch og ulike faseforskjeller er det lett å modifisere kretsen sånn at et hvert rør kan justeres for mange flere parametre enn de som snake-oil selgerene matcher for. sånne mods kan også justeres over tid, siden rør endres og "drifter" i løpet av levetiden.

Tråder som dette trigger til oppfrisking av rørteori.. For min del er den ikke bare rusten, men også gjennomrusten..

Vel, jeg bøyer hode i støvet og inrømmer kort-tenkt utsagt tidligere.. Er HELT ENIG at å bruke kroner på et balasert PI rør er på kanten av viss-vass. Helt uten mening er det ikke, men å tro at dette er veien til nirvana lydmessig er bare tøv.. Har du et balansert rør der fra før, og er grisehappy med lyden men må bytte pga def. rør, så bytt gjerne til et balansert rør. (tror dog det kan kreve gullører, jeg har ikke slike :-)

Selge rørtesteren kan jeg ikke gjøre da denne ikke er min, dessverre, da denne fort kunne bli omsatt i en pen røramp :-)

Men når man en gang har tilgang til en rørtester, så kjører JEG på balanserte PI rør, OG utg.rør.. Trives med å vite at ting er på stell, men hører jeg det... Ikke fa`n..... Det kan jeg takke et utall konserter i Drammenshallen og noen år i Kystarilleriet for :-)

(for svarte, jeg spiller på en Bugera amp OG er satans fornøyd, jeg må jo være døv [og dum] ) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeh, bestiller vel til uka da økonomien trår til..

Kan jo ikke bli værre enn de kineserne som bak der fra før.

EDIT: har balanserte utgangsrør fra TAD, men om de hadde vært annerledes om de ikke hadde vært det vet jeg ikke..

Hvertfall mye bedre enn de originale.

TAD utgangsrør er gode. Sammen med Electro-Harmonix er de en av de bedre ikke-NOS utgangsrør av EL84 typen.

Men preamp røra er veldig, veldig mørke! Selv min Vox ble for "mørk" med disse preamp røra... Og Vox er jo ikke kjent for å være en mørk forsterker i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAD 12AX7 er også kinesiske rør, laget på Shuguang-fabrikken.

trenger ikke være dårlig av den grunn.

Da kan du også fortsette med diskusjonen om hva som IKKE er laget i kina..

Tror nok ikke det skader å bytte dem likevel, kan i tilfelle ha de i reserve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.